14/12/2018 Opinió

Manel Vallès Rasquera, Director de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement

La importància de la internacionalització en l’escenari global

Editorial de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement

En un món global, competitiu i hiperconnectat, les institucions han orientat els seus models cap a la internacionalització, una pràctica transversal que proporciona un ampli ventall de perspectives i defineix els valors i els reptes de futur.

A l’Europa del coneixement, les tendències regionals d’internacionalització han pres formes diverses, d’entre les quals destaquen les relatives a la internacionalització de l’educació superior i de les seves institucions. Al mateix temps, es mostra una tendència d’alineació estratègica entre els diferents agents de la quàdruple hèlix (govern, acadèmia, indústria i societat) per tal de garantir el procés d’internacionalització. En el fons, la internacionalització és sinònim de foment de la competitivitat, la innovació i el desenvolupament regional.

Aquesta edició us presenta, doncs, la importància de la internacionalització per a la Catalunya Sud a partir d’un article que signa el Dr. Uwe Brandenburg (director del Global Impact Institute). A més, la Sra. Marina Casals, cap de l’International Center URV, ens apropa la realitat internacional de la Universitat Rovira i Virgili. A la secció de bones pràctiques descobrim Escània, situada al sud de Suècia, una referència en termes de coneixement i innovació gràcies a l’alineament entre el desenvolupament regional i la internacionalització. Per últim, a la secció Descobrint Catalunya Sud mostrem l’empresa Lear Corporation, un exemple de companyia global amb voluntat d’integració regional.

Com creieu que podeu contribuir a la internacionalització de la Catalunya Sud? Us convidem a donar-nos la vostra opinió per fer entre tots una regió i una societat del coneixement.

Manel Vallès Rasquera

Director Càtedra Universitat i Regió del Coneixement