09/10/2018

L’Orfeó de la URV actua al Festival Internacional Musiquem Lleida! amb èxit de públic

El certamen va escollir la formació d'entre una seixantena de propostes per actuar als carrers i espais culturals de Lleida

Un moment de l'actuació de l'Orfeó de la URV a l'Institut d'Estudis Ilerdencs durant el Festival Intrnacional Musiquem Lleida!

L’Orfeó de la URV ha participat aquest cap de setmana al XIII Festival Internacional Musiquem Lleida!, que ha tingut lloc del 5 al 7 d’octubre. Durant el dissabte dia 6, que va ser la jornada central del festival, els carrers, places i espais culturals de la ciutat de Lleida es van convertir en un immens auditori musical amb més d’una desena de concerts de formacions de gèneres tan diversos com la clàssica, el jazz, la coral o el tango.

L’Orfeó de la URV va interpretar un repertori variat en dos concerts: al matí al Museu de Lleida i a la tarda a l’Institut d’Estudis Ilerdencs, actuació que l’organitzadora del festival va dedicar a Montserrat Caballé amb motiu del seu traspàs. Les actuacions van incloure músiques del món, música contemporània i peces de musicals. El somni imposible, del musical El Hombre de la Mancha, l’Himne dels Pirates, del musical Mar i Cel, i Bohemian Rhapsody, de Queen, van ser les cançons més aplaudides.

El certamen, organitzat per la Coral Shalom de Lleida, va seleccionar l’Orfeó de la URV per ser un dels deu grups participants, d’entre 60 propostes de tot el món, d’acord amb la seva qualitat. A més de la seva participació al Festival Musiquem Lleida!, l’Orfeó de la URV també ha actuat aquest any 2018 al Festival Internacional de Cant Coral de Nagham, a Tànger. La presència als dos festivals internacionals de música és un reconeixement al projecte consolidat d’aquesta agrupació coral dirigida per Núria Giménez i integrada principalment per estudiants, alumni i membres del PAS. L’Orfeó forma part de l’Aula de Música de la URV, conjuntament amb la Coral de la URV i l’Orquestra de la URV.