28/11/2017

L’Escola Superior d’Arquitectura, present al Congrés Internacional de Ciutats Integrals

La trobada va tenir lloc els dies 17 i 18 de novembre a Reus, Capital de la Cultura Catalana

El propòsit general del Congrés Internacional de Ciutats Integrals. Co-creem les ciutats del futur, ara! era fer evolucionar la manera d’entendre les ciutats i el seu potencial de transformació, ampliant la capacitat d’acció individual i col·lectiva. Estava obert a tothom.

La trobada, que va tenir lloc els dies 17 i 18 de novembre al celler del restaurant Rofes de Reus en el marc de Reus, Capital de la Cultura Catalana, s’estructurava en tres blocs. En el primer, un conjunt d’experts d’arreu van compartir la seva experiència per provocar i inspirar a pensar fora del marc habitual de les ciutats. En el segon, es van establir relacions significatives amb altres persones a partir d’interessos i valors compartits que havien de possibilitar esdevenir part d’una comunitat transformadora. Per acabar, en la tercera part es va crear un entorn de co-aprenentatge i experimentació amb els participants dissenyant visions i accions reals per la ciutat de cara al seu futur.

Pau de Solà-Morales, director de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV de Reus, doctor en Disseny per la Universitat nord-americana de Harvard, especialitzat en Arquitectura, Informació i Complexitat, en temes de creativitat i en l’ús i l’aplicació de les tecnologies de la informació a l’arquitectura, va actuar com un dels inspiradors del congrés, sobre com desenvolupar una arquitectura i un urbanisme cívics. També van participar els professors de la URV Eudald Carbonell, Paolo Russo i Francesc Xavier Grau.

El congrés formava part d’una conversa cívica de sis mesos. El va organitzar Hub.coevolució, una associació sense ànim de lucre que té com a finalitat el canvi conscient dels sistemes socials, amb la col·laboració de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement de la URV.