22/04/2016

Per Sant Jordi 2016, música, llibres, solidaritat i concursos a la URV

La tradicional diada literària i lúdica convida a organitzar presentacions de llibres i revistes a la Universitat i altres activitats, com el recital i dos concursos. L'epicentre de la festivitat és el campus Catalunya i el principal protagonista, Publicacions URV

Judit Nedermann, durant el seu recital al campus Catalunya.

Al campus Catalunya s’hi han aplegat diferents activitats, al llarg de la setmana prèvia a Sant Jordi. Han comenát amb música, i així el dimarts 19 d’abril la cantautora Judit Nedermann ha actuat a la plaça de la Concòrdia de la Concòrdia. Han coordinat el concert la Càtedra J. A. Baixeras de Patrimoni Literari Català i el Departament de Filologia Catalana.

Dimecres, 20 d’abril han tingut lloc dues presentacions de publicacions. S’ha presentat el llibre “Fam de pa i de terra. La col·lectivització agrària a Catalunya”, del professor d’Història Contemporània Antoni Gavaldà, i ho ha fet un convidat de luxe, el Dr. Josep Maria Bricall, economista i doctor honoris causa per la URV.  Aquesta presentació l’ha organitzat el grup Ideologies i Societat a la Catalunya Contemporània (ISOCAC) i Publicacions URV.

S’ha presentat també el número 41 de la “Revista d’Etnologia de Catalunya”, revista científica que edita la Generalitat. Ha anat a càrrec de Lluís Puig, director general de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals de la Generalitat; de Carme Oriol, directora del Departament de Filologia Catalana, i Emili Samper, del Departament, ambdós coordinadors del dossier que els han encarregat per aquest número: “El folklore i l’etnopoètica avui”. Han organitzat l’acte l’Arxiu de Folklore i el Departament de Filologia Catalana. Aquest mes, en dies previs, han tingut lloc presentacions d’altres llibres a la URV.

El dijous, 20 d’abril els CRAIs del campus Catalunya i Bellissens, juntament amb el Centre de Cooperació al Desenvolupament URV Solidària, han protagonitzat el Sant Jordi solidari. Seguint la tradició, s’oferien llibres duplicats a 1€ i la recaptació serà destinada a projectes de la URV Solidària.

Arreu del Campus Extens de la Universitat, les antenes del coneixement han organitzat actes per Sant Jordi: a la Sénia, Salou, Sta. Coloma de Queralt, Hospitalet de l’Infant i Tortosa, entre d’altres. Teniu tota la informació aquí

Més presentacions de llibres i concursos

Enguany a l’abril s’ha convocat el Concurs #Retratsdevi a la xarxa, on es pot participar fins les 24 h. de la diada de Sant Jordi seguint el compte de twitter de @PublicacionsURV. Hi ha 6 premis, 6 lots de llibres i vins de la URV, formats per: tres llibres de la col·lecció “Retrats de Vi” (de Toni Sànchez, Anna Espelt i Francesc Ferré) i dues ampolles de vi de la Facultat d’Enologia de la URV (un criança i un blanc aromàtic).

L'estand solidari per Sant Jordi 2016 al campus Catalunya.
L’estand solidari Sant Jordi 2016 ha atret l’atenció dels estudiants al campus Catalunya.

També el Consell d’Estudiants ha convocat el tradicional concurs literari de Sant Jordi. Hi ha una única categoria, a la qual es poden presentar obres de poesia, narració breu, text teatral i assaig. Les obres es poden presentar fins divendres, 22 d’abril i el premi consisteix en la quantitat en metàl·lic de 200 €. Teniu les bases aquí

Durant la diada de Sant Jordi a Barcelona es fan dues presentacions de “Retrats de vi”. Els enòlegs per la URV Toni Sànchez-Ortiz, Francesc Ferré i Anna Espelt descriuen experiències vitals i professionals als tres volums editats per Publicacions URV en català, castellà i anglès, que ha escrit la periodista Ruth Troyano. De 13 h. a 14. 30 h. Ruth Troyano, Francesc Ferré i Toni Sànchez els presenten a Tours, Tapas and Friends km.0; i Ruth Troyano i Jordi Sànchez ho fan de 18 h. a 20 h. a Vins&CO.

Publicacions URV participa a la 42a Fira Internacional del Llibre de Buenos Aires, del 21 d’abril al 9 de maig, amb una selecció de les novetats i clàssics editorials. L’objectiu d’aquesta participació és difondre en aquesta mostra, una de les més importants cites internacionals del llibre, les obres amb més projecció exterior, especialment en el mercat hispanoparlant. La URV assisteix a aquesta cita sota el pavelló de la Unió d’Editorials Universitàries Espanyoles (UNE), al costat de trenta-set editorials d’universitats i centres d’investigació.