31/10/2017

PlasticsEurope i la URV difonen el coneixement científic sobre els plàstics als estudiants

Aquesta activitat forma part del Projecte APQUA i es realitzarà en el marc de l’Aliança STEM que promou vocacions científiques

D'esquerra a dreta, Josep Antón Ferré, rector de la URV; Ignacio Marco Arbolí, director regional de l’oficina de representació de PlasticsEurope a Espanya, i Xavier Farriol, director del programa APQUA, a Rectorat.

PlasticsEurope, l’associació europea de fabricants de matèries primeres plàstiques, i la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona (URV) han renovat el seu compromís per difondre el coneixement científic sobre els plàstics als estudiants, amb la signatura d’un nou conveni entre ambdues parts en el marc del Projecte APQUA i l’Aliança STEM, recentment constituïda per la URV per atraure vocacions i talent cap a les ciències.

El conveni l’han signat Josep Antón Ferré, rector de la URV; Francesc Xavier Farriol, director del Projecte APQUA, i Ignacio Marco, director regional de l’oficina de representació de PlasticsEurope a Espanya, en un acte que ha tingut lloc al Rectorat.

PlasticsEurope i la URV promouen des del 2010 l’acord de col·laboració pel qual ambdues organitzacions promouen i acosten el coneixement científic dels materials plàstics, els seus usos i aplicacions entre alumnes i professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

En aquest context la URV, a través del Departament d’Enginyeria Química, porta a terme el desenvolupament i aplicació del Projecte APQUA que, de caràcter educatiu i de culturització científica, té com a objectiu principal informar a joves estudiants sobre els diferents productes químics perquè puguin comprendre com aquests interaccionen amb les persones i el medi.

La col·laboració de PlasticsEurope se centra en el mòdul “Els plàstics a la nostra societat” del propi projecte APQUA. En aquest mòdul, els estudiants podran aprofundir en la identificació, transformació, aplicacions i reciclatge de la matèria primera plàstica. A més, s’investiguen experimentalment diferents aplicacions industrials i quotidianes dels plàstics i s’introdueixen algunes implicacions del seu ús relacionades amb l’estalvi energètic, les emissions de CO2 i els residus.

Una de les associacions empresarials líders

PlasticsEurope AISBL oficina de representació a Espanya és l’entitat que representa els fabricants de matèries primeres plàstiques a Espanya i Portugal. És una de les associacions empresarials europees líders, amb centres a Brussel·les, Frankfurt, Londres, Madrid, Milà i París. Treballen en contacte amb associacions de plàstics europees i nacionals. Són més de 100 les empreses associades, les quals produeixen més d’un 90% dels polímers que es fabriquen en els 28 estats membres de la Unió Europea, Noruega, Suïssa i Turquia.

La indústria europea de plàstics contribueix de forma significativa al benestar facilitant la innovació, creant qualitat de vida per a la ciutadania i proporcionant eficàcia en l’ús dels recursos i protecció del medi ambient.

Més d’1,5 milions de persones treballen en unes 60.000 empreses (principalment petites i mitjanes del sector de la transformació) i creen una xifra de negocis que supera els 340.000 milions d’euros anuals.

La indústria dels plàstics està formada pels productors de polímers, representats per PlasticsEurope, els transformadors, representats per European Plastics Converters (EUPC) i els fabricants de maquinària (EUROMAP, European Plastics and Rubber Machinery).