18/10/2016

PlasticsEurope i la URV renoven el seu compromís per apropar el coneixement científic sobre els plàstics als estudiants

El conveni signat se centra en APQUA -Projecte d’Aprenentatge dels Productes Químics, els seus Usos i Aplicacions, destinat a escolars i professorat. Des del 2010, PlasticsEurope col·labora activament en el mòdul “Els plàstics en la nostra societat”, que s’imparteix dins del projecte

D'esquerra a dreta Manuel Fernández, director Regional de l'Oficina de representació de PlasticsEurope a Espanya; Josep Antón Ferré, rector de la URV, i Xavier Farriol, director del Projecte APQUA.

PlasticsEurope, l’associació europea de fabricants de matèries primeres plàstiques, i la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, han renovat el dimarts, 17 d’octubre l’acord de col·laboració que mantenen des de l’any 2010, amb l’objectiu d’apropar el coneixement científic dels materials plàstics i les seves aplicacions a escolars i professors de tota Espanya a través del projecte APQUA – “Projecte d’Aprenentatge dels Productes Químics, els seus Usos i Aplicacions”.

APQUA és un projecte educatiu i de culturització científica que té com a objectiu principal informar a joves estudiants sobre els diferents productes químics, perquè puguin comprendre com aquests interaccionen amb les persones i el medi en què viuen.

La col·laboració de PlasticsEurope se centra en el mòdul “Els plàstics a la nostra societat”, del projecte, durant el qual els alumnes aprofundeixen en la identificació, transformació, aplicacions i reciclatge de la matèria primera plàstica. Durant el mòdul s’investiguen experimentalment diferents aplicacions industrials i quotidianes dels plàstics i s’introdueixen algunes implicacions del seu ús relacionades amb l’estalvi energètic, les emissions de CO2 i els residus.

El conveni ha estat signat per Josep Anton Ferré, rector de la URV; el professor Francesc Xavier Farriol, director del Projecte APQUA, i Manuel Fernández, director regional de l’oficina de representació de PlasticsEurope a Espanya.

Sobre PlasticsEurope

PlasticsEurope, oficina de representació a Espanya, és l’entitat que representa als fabricants de matèries primeres plàstiques a Espanya i Portugal. És una de les associacions empresarials europees líders, amb centres a Brussel·les, Frankfurt, Londres, Madrid, Milà i París. Treballen en contacte amb associacions de plàstics europees i nacionals. Són més de 100 les empreses associades, que produeixen més d’un 90% dels polímers que es fabriquen en els 28 estats membres de la Unió Europea, Noruega, Suïssa i Turquia.

La indústria europea de plàstics contribueix de manera significativa al benestar a Europa facilitant la innovació, creant qualitat de vida per a la ciutadania i proporcionant eficàcia en l’ús dels recursos i protecció al medi ambient.

Més de 1.450.000 de persones treballen en al voltant de 62.000 empreses (principalment petites i mitjanes en el sector de la transformació) i assoleixen una xifra de negocis que supera els 350.000 milions d’euros anuals.

La indústria dels plàstics està formada pels productors de polímers, representats per PlasticsEurope; els transformadors, representats per EUPC, i els fabricants de maquinària, representats per EUROMAP.

Més informació:

PlasticsEurope