05/02/2019

Oberta la preinscripció als màsters universitaris de la URV fins al 15 de maig

Les novetats per al curs 2019-20 són el Màster en Sistemes i Tecnologies de Conversió d'Energia, el Màster en Recerca Avançada en Estudis Humanístics, i el Màster interuniversitari en Enginyeria Agronòmica

L’obertura de la preinscripció per cursar un dels 52 màsters universitaris que ofereix la URV s’ha avançat a l’1 de febrer i estarà oberta fins al proper 15 de maig. Destaquen com a novetats el Màster universitari en Sistemes i Tecnologies de Conversió d’Energia, el Màster universitari en Recerca Avançada en Estudis Humanístics, i el Màster interuniversitari en Enginyeria Agronòmica, que habilita per a l’exercici de la professió regulada d’enginyer agrònom o enginyera.

També s’incorpora el Màster interuniversitari en Nutrició i Metabolisme, que obrirà la preinscripció el proper 1 de març. A més a més, hi ha dos màsters interuniversitaris -el Màster interuniversitari en Condicionants Genètics, Nutricionals i Ambientals del Creixement i del Desenvolupament i Màster interuniversitari en Planificació, Governança i Lideratge Territorial- que, previsiblement, obriran la preinscripció en la mateixa data.

Internacionalització dels màsters

No només els estudiants nacionals, sinó també internacionals, poden fer la preinscripció dins dels terminis establerts si estan finalitzant els seus estudis de grau. Per fer-ho, cal que aportin un document de la seva universitat que acrediti que l’estudiant està en condicions de finalitzar els estudis i obtenir el seu títol per poder ser admès.

De fet, el 34,4% dels estudiants de nou accés de màster d’aquest curs 2018-19 són d’altres països, i tots els estudiants internacionals representen el 31,6% en aquest nivell educatiu a la URV.

En l’aposta per la internacionalització dels màsters, n’hi ha 12 que ja s’imparteixen completament en anglès, com ara el nou Màster universitari en Sistemes i Tecnologies de Conversió d’Energia, o l’Erasmus Mundus Innovació en Enoturisme (WinTour). D’altres, s’imparteixen en castellà perquè el seu públic majoritàriament prové de països iberoamericans de parla hispana com el Màster universitari en Direcció d’Empreses.

Una oferta per facilitar la conciliació

D’altra banda, també hi ha 11 màsters que es poden cursar a distància, com ara el Màster universitari en Dret Ambiental i el Màster interuniversitari en Mecànica de Fluids Computacional, si bé alguns dels màsters virtuals també es poden seguir de forma presencial o semipresencial.

A més a més, amb l’objectiu de facilitar la conciliació, es pot cursar un màster a temps parcial. Amb aquesta finalitat, el nombre mínim de crèdits als quals cal matricular-se passa de 20 a 18 ECTS.

Una vegada finalitzi el primer període de preinscripció el proper 15 de maig, s’obrirà un segon període del 16 de maig al 19 de juliol per als màsters en els quals hi hagi places vacants.

Es pot consultar l’oferta formativa de màsters i postgraus complet al web, on també s’hi pot trobar la informació referent al procés de preinscripció i matrícula i a les beques disponibles. L’Oficina d’Atenció al Màster atén les consultes a través del correu electrònic postgrau@urv.cat i del telèfon 977 77 99 44.