05/06/2019

Estudiants de l’ETSEQ reben el premi Messer pel seu disseny de plantes de fertilitzants i de producció de formatges

En la 7a edició del premi per al grau d'Enginyeria Química s'hi afegeix un nou guardó per als estudiants d'Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris

Els estudiants dels 2 equips guanyadors de la 7a edició del Premi Messer als millors projectes integradors de segon curs dels graus d'Enginyeria Quimica i d'Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris amb els responsables de la URV i Messer.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) va ser ahir l’escenari del 7è lliurament del Premi Messer a estudiants de segon curs del grau d’Enginyeria Química. Messer Ibèrica ha ampliat aquest any la seva col·laboració amb la URV patrocinant un altre premi per als estudiants de grau d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris, que també s’imparteix a l’ETSEQ. Amb aquesta iniciativa l’empresa reconeix el millor projecte integrador de totes les assignatures del segon curs de grau de tots dos ensenyaments.

Enguany, un total de 60 estudiants han optat als premis amb el disseny d’una planta de producció sostenible de fertilitzats en el cas d’Enginyeria Química, i una planta de producció de formatge Ricotta i Cottage en el cas dels estudiants d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris. Els equips guanyadors d’ambdós premis estan integrats pels estudiants del grau d’Enginyeria Química Iman Jadiani, Sara Anton, Víctor Canela, Marina Llaó, Joel López, Èric Martínez, Marcel Martínez i Julián Villaseñor, i els estudiants del grau d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris María Santos, Jorge Olivar i Ivan Rofes.

Messer Ibérica, fabricant de gasos industrials la gamma de productes del qual abasta també gasos per al sector alimentari, convoca aquests premis per consolidar la seva proposta per una formació de qualitat vinculada a la pràctica industrial, fomentar el talent i impulsar el treball en equip.

Els participants van defensar els seus projectes davant un jurat compost per representants de Messer i professors de l’ETSEQ, els quals van avaluar la seva qualitat i, especialment, el seu enfocament en l’aplicació de gasos per fer els processos de les plantes dissenyades més sostenibles.

Un moment de l’acte de lliurament de la 7a edició del Premi Messer als estudiants de l’ETSEQ.

L’acte va ser presidit per Francesc Medina, vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement de la URV; Montse Ferrando, directora de l’ETSEQ; Enric Acosta, director comercial de Messer Ibèrica; Juan Pedro Díaz, gerent de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT); Yanis Katakis, responsable de 2n curs del grau d’Enginyeria Química i Sílvia de Lamo, responsable de 2n curs del grau d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris.

Juan Pedro Díaz de l’AEQT va felicitar Messer i l’ETSEQ i va destacar la importància d’iniciatives com aquesta, que són un indicador del compromís del sector químic amb el territori. Ha assegurat que el sector ofereix llocs de treball de qualitat i que als futurs professionals els esperen temps de canvi apassionants amb grans reptes.

Montse Ferrando va agrair la confiança de Messer a l’ETSEQ i la implicació tant dels estudiants com el professorat en la realització de projectes tan ambiciosos. Els responsables de curs van coincidir a destacar que treballs d’aquest tipus ajuden a que els estudiants s’impliquin a fons i se superin aportant idees que estan a l’altura d’estudiants de màster.

En aquesta mateixa línia, Francesc Medina ha subratllat que tots els participants ja tenen guanyat el fet que projectes com aquests els donen l’oportunitat d’apropar-los a la realitat industrial, enforteixen el treball en equip i obren el camí a processos innovadors.

Enric Acosta va reafirmar el compromís de Messer Ibèrica amb la URV, que permet reforçar el vincle entre el sector i la següent generació de professionals que tindran un paper fonamental en el seu desenvolupament. Va animar els estudiants a implicar-se en els estudis i aprofitar les possibilitats de guanyar experiència laboral indicant casos d’èxit d’estudiants procedents de la URV que s’han incorporat recentment a l’empresa.