12/07/2016

Premis a set treballs de recerca i síntesi d’alumnes de secundària dels instituts ebrencs

Del total de treballs premiats, tres han estat en la tipologia Premis Generals de la URV i quatre en la tipologia Premis Específics campus Terres de l’Ebre. L’Aula Magna ha acollit, el dilluns 11 de juliol, l’acte de lliurament de la 8ªedició dels Premis als Treballs de Recerca i Síntesi del curs 2015-2016

Així en la primera tipologia els treballs guardonats han estat: “Història i aigües del balneari d’en Porcar de Tortosa”, de Laura Mora, de l’IES Joaquim Bau i dins la categoria Humanitats; “LEGNONI, un cas més de la crisi tèxtil dels anys 1980-1990”, de Cristina Homedes, del mateix institut i dins la categoria de Ciències Socials; i “La marató de TV3”, de Rut Queralt, de l’IES de la Sénia, dins la categoria cientificotècnica. El premi consisteix per als alumnes en un ordinador portàtil i un ajut per pagar els crèdits en el primer curs d’alguna de les titulacions oficials ofertes per la URV, per al curs acadèmic 2016-17, fins a un màxim de 1.500 €, en el cas que qui guanyi no tingui matrícula gratuïta; i en un val de 300 euros per als instituts guardonats per a l’adquisició de material didàctic o bibliogràfic.

Els premis específics del campus Terres de l’Ebre han estat per als treballs: “Delta Emotion Resort”, de les alumnes Rocío Viviana Astudillo, Elia Dora i Anna Cid de l’Institut Montsià d’Amposta; “Cànnabis. Un problema per al rendiment escolar?”, d’Ivette Fabregat de l’Institut de Deltebre; “El turisme al Delta de l’Ebre”, d’Ainhoa Alcázar de l’Institut de Roquetes; i “Espai XIP-XOP”, de Fatima Abeddar El Kahtaoui, Aïda Anglès; Alicia Arnal i Andrea Rafales, de l’Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre. En aquesta cas el premi són quatre ajuts per ajudar a pagar els crèdits en el primer curs d’alguna de les titulacions oficials ofertes al campus Terres de l’Ebre la URV, per al curs acadèmic 2016-17, fins a un màxim de 1.000 €, en el cas que qui guanyi no tingui matrícula gratuïta.

En total, en aquesta edició s’han presentat nou treballs de recerca i síntesi. A l’acte de lliurament han estat presents els alumnes dels instituts participants i els seus professors, així com el director del campus Terres de l’Ebre de la URV, Azael Fabregat; el cap de l’Àrea de Coordinació i Planificació escolar dels Serveis Territorials d’Ensenyament a l’Ebre, Pere Vidal; el representant del Consell Social de la URV, Enric Carreres; i la regidora de l’Ajuntament de Tortosa, Anna Algueró. El jurat dels premis ha estat presidit pel director del Campus i l’han integrat un representant del Consell Social de la URV, de l’Ajuntament de Tortosa, i dels serveis territorials d’Ensenyament, així com professors del campus i de diversos instituts del territori.