19/09/2016

Premis, distincions i reconeixements per a la comunitat universitària, en l’acte d’inauguració de curs

El divendres 16 de setembre s'han concedit els premis extraordinaris de doctorat 2014-15 i als millors esportistes de la URV en el curs passat, s'han distingit tres nous professors i s'ha lliurat el premi Xavier López Vilar al personal d'administració i serveis. El personal jubilat ha rebut la Medalla de la URV i s'ha fet un reconeixement als que han complert 25 anys de servei

Un doctorat, rebent el premi extraordinari al teatre Bartrina.

A la inauguració de curs, que ha tingut lloc el dia 16 de setembre al teatre Bartrina de Reus, s’han concedit premis i distincions i s’han fet reconeixements a membres de la comunitat universitària. Els encarregats de lliurar-los han estat els membres de la mesa que presidia l’acte: la consellera d’Ensenyament Meritxell Ruiz, exalumna de la URV que ha pronunciat la lliçó inaugural; l’alcalde de la ciutat Carles Pellicer; el director general d’Universitats i professor de la URV Josep Pallarès; el president del Consell Social, Joan Pedrerol, el rector de la URV Josep Anton Ferré i el secretari general de la Universitat, Esteve Bosch.

23 nou doctorats per la URV (2014-15) de totes les àrees han rebut els premis extraordinaris de doctorat que concedeix la Universitat. És una distinció que la Universitat els concedeix per haver sobresortit en les seves respectives especialitats, pel seu esforç i constància en la qualitat de la feina. Els millors esportistes de la URV en el curs 2015-16 han estat Laura López, d’Enginyeria Química, que va guanyar el Campionat de Catalunya Universitari de Natació, i Anton Sans, que estudia Fisioteràpia i que va guanyar el Campionat de Catalunya Universitari de Pàdel. Aquests joves han compaginat amb profit l’activitat acadèmica amb l’exigència d’una pràctica esportiva al màxim nivell.

El premi Xavier López Vilar que atorga el Consell Social i distingeix la qualitat i la millora contínua de la gestió administrativa i tècnica del PAS, s’ha lliurat a representants dels equips guanyadors dels projectes: sobre la gestió del programa Martí i Franquès, la implementació de les xarxes socials a la Facultat de Turisme i Geografia i el protocol de signatura de convenis de pràctiques externes.

Membres del PAS amb el premi Xavier López Vilar.
Membres del PAS, després de rebre el premi Xavier López Vilar.

També 11 persones, entre PAS i PDI, han rebut la Medalla de la Universitat amb motiu de la seva jubilació en el curs passat. Aquestes persones han completat la seva carrera laboral i comencen a gaudir d’una merescut descans. 45 membres més de la URV, que han complert 25 anys de servei a la Universitat, que és una fita significativa, han rebut una insignia de plata per la dedicació personal constant.

Els professors distingits Aurora Ruiz i Francesc Xavier Grau.

Tres catedràtics de la Universitat, Aurora Ruiz (Departament de Química Física i Inorgànica) Francesc Xavier Grau (Departament d’Enginyeria Mecànica) i Anthony Pym (Departametn d’Estudis Anglesos i Alemanys) han estat nomenats professors distingits de la URV.  Es concedeix a les persones que al llarg de la seva trajectòria han fet una aportació global molt destacada en els àmbits de la innovació docent, la creació d’escola de coneixement, l’obtenció de recursos significatius, la trajectòria científica, la participació en el reconeixement públic de la URV o el compromís en la gestió de la Universitat.