13/04/2016

Presentada la “Miscel·lània d’homenatge a Joan Martí i Castell”

Aquesta obra científica en dos volums, en homenatge al catedràtic emèrit de Filologia Catalana i primer rector de la URV, s'ha presentat el dimarts 12 d'abril a la Sala de Graus del campus Catalunya. Un acte emotiu en el qual a Joan Martí l'han acompanyat co·legues, familiars i amics

D'esquerra a dreta Carme Oriol, Josep Anton Ferré, Joan Martí i Castell, Maria Teresa Cabré i Miquel Àngel Pradilla.

La presentació del llibre en dos volums “Miscel·lània d’homenatge a Joan Martí i Castell. Sapientae liberi, libertate sapientes” (Publicacions URV, 2016) ha anat càrrec de Miquel Àngel Pradilla, curador de l’edició del llibre i professor del Departament de Filologia Catalana de la URV. Ha destacat la trajectòria d’excel·lència investigadora del filòleg en lingüística diacrònica, història social de la llengua, sociolingüística i lexicografia.

Per a Joan Martí i Castell la miscel·lània, que componen seixanta-quatre articles científics de setanta col·legues i amics, entre els quals mestres i deixebles seus, constitueix un conjunt de peces variades i excel·lents i una realitat “que abraça ciència i afecte”. El contingut correspon als interessos multitemàtics de l’homenatjat.

En l’acte han intervingut el rector de la URV, Josep Anton Ferré, Maria Teresa Cabré, presidenta de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, i  Carme Oriol, directora del Departament de Filologia Catalana, a més de Joan Martí.

Joan Martí i Castell, amb el rector i membres del Departament de Filologia Catalana.

Joan Martí i Castell (Tarragona, 17-11-1945) ha estat el primer rector de la URV (1992-1998). És membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC, 1992) i ha estat president de la seva Secció Filològica. És membre de la Comissió Permanent del Consell Social de la Llengua Catalana de la Generalitat, i membre del Consell Assessor del Centre de Temes d’Estudis Contemporanis de la Generalitat. Va rebre la Medalla de la URV i és Fill Predilecte de la ciutat de Tarragona.