11/02/2016

Primera edició de la URV CodeAthon, 30 hores per trobar solucions tecnològiques per als col·lectius universitaris

Trenta hores per crear un prototip d'alguna solució tecnològica que resolgui necessitats dels col·lectius de la URV o d’empreses vinculades. És la proposta que el grup de voluntaris ThinkIt i la URV han fet pel proper cap de setmana, un esdeveniment obert a la participació de tots els públics. Es tracta d’un acte emmarcat en el 25è aniversari dels estudis d’informàtica a Tarragona en el qual es repartiran més de 4.000 euros en premis per a les propostes més innovadores

La URV CodeAthon 2016 tindrà lloc els propers dies 13 i 14 de febrer al CRAI del campus Sescelades de la URV, a Tarragona. Seran 30 hores intensives durant les quals, persones de diferents perfils i especialitats -informàtica, disseny, il·lustració, psicologia, pedagogia, empresa, entre altres- treballaran en grup per crear un prototip funcional d’alguna solució tecnològica que resolgui necessitats dels col·lectius universitaris (PAS, PDI, estudiants) de la URV, i/o d’empreses. Es tracta d’un esdeveniment gratuït i obert a tothom. També es convida a participar a equips d’instituts i de centres formatius i s’ha creat una categoria especial de premis per a ells.

Els equips multidisciplinaris hauran de ser d’entre dues a sis persones però, a excepció dels instituts, no cal formar part de cap grup en el moment del registre, ja que es poden concretar l’inici de la trobada Els estudiants dels instituts -matriculats en centres d’educació́ secundària i batxillerat o en cicles formatius de grau mitja o superior- hauran de formar els grups als seus centres sota la supervisió́ d’un professor i realitzar una única inscripció́ per grup. Pel que fa als temes que es poden plantejar aquests són lliures i l’organització proposa un seguit d’idees, com ara buscar solucions per fer que el fitxatge sigui amè i fàcil, millorar la interacció entre alumnes i professors o millorar la gestió de la documentació del personal d’administració, entre d’altres.

Durant tot l’esdeveniment els participants rebran el suport d’un equip d’experts multidisciplinari que els ajudarà i els orientarà en les seves propostes. Al final de l’acte un jurat avaluarà les propostes presentades, i les que obtinguin millor valoració en diferents aspectes –innovació, disseny, tecnologia implementada, entre d’altres- es repartiran més 4000 euros en premis, que es lliuraran en un acte que es farà posteriorment.

presentació_codehaton
El director de l’ETSE, Domènec Puig, durant la presentació de l’acte que s’ha fet aquest dijous a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria.

Aquesta CodeAthon està organitzada per la Fundació URV per encàrrec de la Universitat Rovira i Virgili, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, el Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques, i pels membres de ThinkIT. També compta amb el suport de l’Escola d’Art i Disseny de Tarragona, amb la col·laboració del Grup de Desenvolupadors de Google de Tarragona (GDG) i de l’estudi de disseny  Mènsula.

Més informació de l’esdeveniment i inscripcions a la següent pàgina: http://www.codeathon2016.urv.cat