13/06/2019

Prop de 150 experts internacionals aborden en un congrés els avenços sobre el paper de les vitamines del grup B en la salut

La nutrició personalitzada o l'alimentació saludable durant l’embaràs, elements clau per a una bona salut al llarg de la vida

Babak Hooshmand, del Karolinska Institute de Suència, durant una de les ponències.

Experts internacionals en els àmbits de l’epigenòmica, la metabolòmica, el microbioma i la salut s’han donat cita des de diumenge fins dijous en la XII Conferència Internacional sobre metabolisme monocarbonat, vitamines B i homocisteïna. Aquesta trobada ha reunit prop de 150 experts en diferents camps per posar en comú els darrers estudis que s’han fet sobre les estratègies de prevenció i abordatge de les malalties derivades de la xarxa metabòlica monocarbonat, que ve determinada per les interaccions entre els gens i els nutrients i té un paper central en el desenvolupament i en la salut al llarg de la vida.

Aquesta xarxa està regulada per vitamines del grup B i altres nutrients i pot ser l’origen de problemes d’origen metabòlic com per exemple complicacions durant l’embaràs, problemes de desenvolupament a la infantesa, càncer, malalties cardiovasculars o pèrdua cognitiva. Durant el congrés s’han donat a conèixer noves estratègies de prevenció que es poden aplicar des de l’embaràs -al fetus- per assegurar un desenvolupament saludable al llarg de la seva vida adulta. La trobada també ha servit per presentar novetats dels darrers treballs que han estudiat les interaccions entre gens i nutrients, relacionats sobretot amb la vitamina B12 i els folats.

Michelle Murphy, de la Facultat de Medicina i Ciència de la Salut de Reus, és la presidenta del comitè organitzador del congrès.

El congrés ha comptat amb 59 ponències. Entre elles, s’ha parlat de com la salut nutricional de la mare durant l’embaràs determina el desenvolupament futur dels nens, i també s’ha dedicat especial atenció en la salut i la nutrició del pare per assegurar l’evolució d’un embaràs saludable.

Aquest congrés, que es fa cada dos anys des del 1995, l’ha organitzat en aquesta ocasió la Unitat de Medicina Preventiva i Salut Pública de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV.