17/10/2016

Prop de 300 persones participen en la Cursa Solidària 2016

La 3ª Cursa Solidària ha aplegat corredors i caminants, que han fet el recorregut intercampus a Tarragona en un matí asolellat el diumenge, 16 d'octubre. Al campus Catalunya els castells i la música han protagonitzat el final de la festa solidària

Una organització impecable ha guiat la Cursa, que enguany commemora el 25ê aniversari de la URV. El grup de percussió Tympanvm ha amenitzat la sortida des del campus Catalunya amb una batucada.

Els guanyadors individuals de la cursa, que seguia un itinerari urbà de prop de 5 Km. amb un desnivell de 50 m, han estat, en categoria masculina: el campió Pedro Ortega (15:28) d’Evasion Running; el sotscampió Jorge de Andrés (15:50) i el tercer classificat Lluís M. Barrero (16:59) de C.E. Trail Tarraco.

En categoria femenina, la campiona ha estat Sandra Yurani (21:39), la sotscampiona Elena Rodríguez (22:31) i la tercera classificada, Júlia Borràs (22:51). Per equips, en categoria masculina ha guanyat el format per Alberto Navarro Ramos i Alberto Navarro Alguacil amb un  temps de 20:34, del Nàstic. En categoria femenina ha guanyat el format per Virginia Ballesteros i Àurea Peña (24;35), i en equips mixtos, el format per Xavi Samaniego i Estefania Ramirez (24:55).

Els corredors arriben al campus Catalunya.
Els guanyadors de la Cursa 2016 acompanyats de nens
A la foto els guanyadors de la Cursa 2016, acompanyats de nens i dels representants institucionals.

En acabar la cursa i després de l’entrega de premis, s’ha fet una actuació tradicional xinesa, la colla universitària els Pataquers ha aixecat un pilar de quatre a la plaça de la Concòrdia, i el DJ José Luis Rodríguez “Masso”, estudiant de Turisme, ha posat música al vermut electrònic solidari, com a final de la festa.

Organitzen la Cursa Esports URV i el Centre de Cooperació al Desenvolupament URV Solidària, amb la gestió tècnica de l’empresa Running Solutions. La iniciativa compta amb nombrosos patrocinadors, col·laboradors i amb el suport institucional d’entitats públiques. Els patrocinadors són; FCC, Grup Solarca, Telefònica i Fulgencio Villar S.L, a més dels organitzadors; els col·laboradors, Coca-Cola, Grup Soteras, Fundació Ametller Origen, COMSA, Interparking i Kellog’s; i les entitats públiques que hi han donat suport, Tarragona 2017 (Ajuntament), el Consell Esportiu del Tarragonès i Esport.cat (Generalitat de Catalunya).

Sis projectes d’innovació social

En el moment de la inscripció, els participants havien de votar un dels sis projectes presentats a la convocatòria de la 3a Cursa Solidària. Els diners que s’han recaptat aniran destinats a la proposta que finalment resulti guanyadora, entre els vots que obtingui per aquesta via ( un 25%) i les valoracions d’un jurat. Són:

Ara, una comissió tècnica serà l’encarregada de fer l’avaluació definitiva (75%) dels projectes presentats. Els fons recaptats en l’edició passada de la cursa es van dedicar al projecte Horts Socials.