23/07/2018

Prop de 380 estudiants obtenen un títol propi de postgrau el curs 2017-18

El professor Antoni Vidal ressalta la importància de la comunicació interpersonal als entorns de treball durant la conferència de l'acte de lliurament de diplomes

Un moment del lliurament dels diplomes dels títols propis del Centre de Formació Permanent de la FURV.

Un total de 376 estudiants s’han titulat aquest curs 2017-18 en algun dels 29 programes acadèmics que ofereix el Centre de Formació Permanent de la Fundació de la URV. El divendres 20 de juliol es va fer el lliurament dels diplomes dels Títols Propis de Postgrau a 147 dels estudiants, els que van assistir a l’acte que es va celebrar a Mas Miarnau, a Reus. El professor de la Facultat d’Economia i Empresa Antoni Vidal va pronunciar la conferència “Competències lingüístiques en l’àmbit laboral: podem parlar a la feina?”, en què va ressaltar la importància de la comunicació interpersonal al lloc de treball.

Vidal va fer un repàs de les pràctiques empresarials relacionades amb la comunicació que s’han dut a terme al llarg de la història, des de la prohibició de parlar fins a la importància de les competències en comunicació avui. Així, va destacar, “el Consell d’Europa identifica com a competències clau dels treballadors la comunicació en llengua materna i estrangera, la capacitat de comunicar-se amb altres persones, i saber distingir i utilitzar diferents fonts d’informació”. Són competències indispensables per a les organitzacions actuals, en què “el treball s’organitza en equips de projectes interdisciplinaris amb una jerarquia plana”. Per això, Vidal va concloure que “les converses són la forma de comunicació més important”.

Un moment de la intervenció del professor Antoni Vidal a l’acte de lliurament de títols.

La rectora, María José Figueras, va reiterar durant l’acte el compromís de la URV per “continuar sent motor de l’ocupabilitat del territori oferint formació continuada als nostres estudiants”. En aquest sentit, les persones que cursen els programes acadèmics del Centre de Formació Permanent de la FURV busquen especialitzar-se professionalment i l’aplicabilitat al lloc de treball dels coneixements que adquireixen. Per això, per a Figueras, “la missió de la Universitat és centrar els esforços en formar persones autònomes, crítiques i ètiques per tal que esdevinguin professionals competents, responsables, compromesos i solidaris”.

L’acte de graduació van presidir-lo també la vicerectora de Relacions Institucionals, Cultura i Compromís Social, Cori Camps; el regidor d’Hisenda i Recursos Generals i de Seguretat Ciutadana, Joaquim Enrech, i la directora del Centre de Formació Permanent de la FURV, Charo Romano. També van assistir-hi els directors i directores dels programes de postgrau, i els amics i familiars dels titulats, 550 assistents en total.