21/03/2018

Prop de 5.600 persones s’han titulat a la Facultat de Ciències Jurídiques en els seus 25 anys d’història

El primer degà, Jaume Vernet, recorda els reptes dels inicis: disposar d'un edifici i biblioteca propis i estabilitzar la plantilla

L'acte institucional dels 25 anys de la Facultat de Ciències Jurídiques es va celebrar a l'Aula Magna.

L’acte institucional de commemoració dels 25 anys de la Facultat de Ciències Jurídiques que es va fer el 20 de març a l’Aula Magna del campus Catalunya va ser una mirada enrere fins als inicis dels estudis. Des d’aleshores fins ara, 5.581 persones ja s’han titulat en algun dels estudis que ofereix el centre.

Jaume Vernet, que va ser el primer degà de la facultat, va fer una glosa històrica sobre la facultat i en va destacar els reptes que tenien els primers anys: disposar d’un edifici propi, una biblioteca i l’estabilització de la plantilla. Els estudis es van posar en funcionament a l’Antiga Audiència de la ciutat de Tarragona i disposaven de biblioteca a l’avinguda Roma; no va ser fins a l’any 2009 que van traslladar-se al campus Catalunya.

El degà de la Facultat de Ciències Jurídiques, Antoni Pigrau, va fer un balanç a través de les xifres de les fites assolides, com ara els 5.581 graduats des de fa 25 anys. En aquest sentit, el president del Consell Social, Joan Pedrerol, va destacar el paper dinamitzador de la facultat i de la Universitat al territori.

D’esquerra a dreta, Antoni Pigrau, Josep Fèlix Ballesteros, Josep Anton Ferré, Joan Pedrerol i Jaume Vernet.

El rector, Josep Anton Ferré, va posar èmfasi en el model territorial d’universitat, que “s’ha demostrat d’èxit”, i va emplaçar al territori a avançar en la construcció de l’àrea metropolitana, sense pensar en un sol lideratge, sinó amb un projecte compartit. A l’acte també hi va participar l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros.