03/04/2019

Prop de 50 doctorands s’han incorporat a la URV a través del programa Martí i Franquès COFUND

La Universitat dona la benvinguda als nous doctorands internacionals seleccionats d’entre 1.400 candidatures

Acte de benvinguda als doctorands i doctorandes del programa Martí i Franquès COFUND.

En les seves dues convocatòries, el programa de beques Martí i Franquès COFUND (MFP-COFUND) ha rebut més de 1.400 sol·licituds de candidats d’arreu del món. Finalment, de les 50 places disponibles, se n’han cobert 47, amb candidats de 27 nacionalitats diferents. Els doctorands seleccionats van començar a incorporar-se l’octubre de 2017 i la incorporació es conclourà properament.

El projecte MFP-COFUND es va iniciar el febrer de 2017 i s’estendrà fins al 31 de gener de 2022. Dins d’aquest període, cada doctorand estarà treballant a la universitat durant 36 mesos. Tots ells opten a obtenir un títol de doctor amb menció internacional i, per tant, realitzaran una estada de com a mínim tres mesos fora de l’estat Espanyol en una universitat o centre d’investigació de prestigi. Alguns dels doctorands ja han completat a les seves estades internacionals a centres com la Universitat de Strathclyde al Regne Unit, la Freie Universität de Berlin o la Technical University de Dinamarca. A més, els joves investigadors tindran la possibilitat de realitzar estades professionals addicionals a les més de 30 empreses i institucions que donen suport al projecte.

Un dels valors afegit del programa és que ofereix als doctorands una formació especialitzada en el seu àmbit de coneixement i una àmplia oferta formativa en competències transversals, amb cursos com la divulgació de la ciència, les habilitats comunicatives, la perspectiva de gènere a la recerca, les habilitats emprenedores, o la cerca de feina en l’àmbit acadèmic i industrial. A més, cal destacar que la URV els ofereix un dels millors salaris a nivell predoctoral a Europa.

El programa MFP-COFUND involucra 80 investigadors de la universitat, que dirigeixen o codirigeixen les seves tesis. A nivell institucional hi participen els vicerectorats de Personal, de Recerca i Planificació Científica, i Innovació i Transferència del Coneixement; així com les unitats de Recursos Humans i la de Recerca i Doctorat. A més, el programa MFP-COFUND compta amb el suport econòmic de la Fundació Catalunya La Pedrera, l’IRTA i el Banco Santander que cofinancen sis de les places.