16/12/2018

Prop de mig miler de persones participen en la caminada del campus Terres de l’Ebre en benefici de la Marató de TV3

Enguany el campus ebrenc ha sumat complicitats amb el ATE-Club d’Atletisme de les Terres de l’Ebre i la Lliga contra el càncer i s’han recaptat prop de 5.000 euros

La caminada ha començat al parc Teodor González i ha finalitzat a la zona universitària del parc de Remolins

La dotzena caminada solidària del campus Terres de l’Ebre de la URV en benefici de la Marató de TV3, enguany dedicada a la investigació contra el càncer, ha estat tot un èxit de participació aquest diumenge 16 de desembre. Prop de mig miler de persones s’han sumat a la crida i han recorregut els principals carrers de Tortosa, des del cèntric parc Teodor González, fins a la zona universitària de Remolins on ha tingut lloc el tradicional enlairament de globus.

Aquest any, per primera vegada, el campus ebrenc ha sumat esforços amb l’ATE-Club d’Atletisme de les Terres de l’Ebre i la Lliga contra el Càncer de les Comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre en l’organització d’activitats adreçades a conscienciar i recaptar fons per la Marató, en les quals també s’hi han implicat altres entitats de la ciutat. Així s’han organitzat durant tot el cap de setmana diverses activitats lúdiques i esportives, com ara les 24 hores Corrent per la Marató per part del Club d’Atletisme ATE; conta-contes a càrrec de la Biblioteca Marcel·lí Domingo;  partits de handbol, per part del Centre d’Esports Tortosa,  i de futbol, a càrrec del CD Tortosa i l’Ebre Escola; exhibicions de ball de les escoles de dansa Dance and Full i Sway Dance Studio, i tallers de joc. En total s’han recaptat 4.925,48 euros que es destinaran íntegrament a la investigació contra el càncer

El moment de l’enlairada de globus que enguany s’ha fet a la plaça principal del campus ebrenc.

El càncer és la primera causa de mort a Catalunya entre els homes i, la segona, entre les dones. Gràcies a la investigació biomèdica, a Catalunya, la supervivència al càncer ha crescut un 7% en els últims 10 anys i la mitjana se situa, actualment, en el 55%. Però malgrat els avenços que s’han fet en tractaments, mètodes de diagnòstic i prevenció, la incidència del càncer segueix sent molt alta: 1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones tindran càncer al llarg de la seva vida.

La caminada ha transcorregut en un to festiu i ha estat amenitzada pel Golafre, els gaiters de l’Aguilot, la Colla Gegantera de Tortosa i els Castellers de Tortosa, que han participat per primera vegada en aquesta caminada solidària, organitzada per la URV. Concretament, els castellers, com a cloenda de l’activitat, han aixecat un pilar a la plaça principal del campus ebrenc.