12/07/2019

Publicacions URV i les editorials universitàries, premi a la millor coedició interxarxa per El brodat de la Creació de la catedral de Girona

El naufragi dels records de l'investigador de la URV, Jaume Folch, rep el premi Joan Lluís Vives al millor llibre de ciències naturals i aplicades per l'edició de Publicacions i Edicions de la UB

Els responsables de les universitats premiades per la coedició del llibre El brodat de la Creació de la catedral de Girona recullen el premi Joan Lluís Vives.

La Xarxa Vives d’Universitats, a la qual pertanyen les universitats dels territoris de parla catalana, ha celebrat aquest migdia la cloenda del curs acadèmic 2018-19. L’acte ha estat l’escenari del lliurament dels Premis Joan Lluís Vives a l’edició universitària, que donen a conèixer el valor de l’edició universitària per a la transferència del coneixement en català.

Publicacions URV ha rebut el premi col·lectiu a la millor coedició interxarxa pel volum El brodat de la Creació de la catedral de Girona, que han editat conjuntament Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona, Servei de Publicacions de la Universitat de Girona, Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida, Iniciativa Digital Politècnica de la Universitat Politècnica de Catalunya, Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili, Museu Nacional d’Art de Catalunya i Ajuntament de Barcelona.

L’obra és un estudi sobre el brodat de la Creació, que coincideix en el temps amb la restauració més acurada que mai s’havia fet de la peça i la publicació d’un treball de recerca que hi projecta nova llum. Pertany a la col·lecció Memòria Artium, de monografies sobre història de l’art.

D’esquerra a dreta, Maria Bonet, vicerrectora d’Estudiants i Ocupabilitat; Jordi Carbonell, professor d’Història de l’Art; María José Figueras, rectora, i Jaume Llambrich, tècnic de Publicacions URV. La rectora lliura el premi Joan Lluís Vives al professor Jordi Carbonell i a Jaume Llambrich.
El naufragi dels records, el millor llibre de ciències naturals i aplicades

El guardó per al millor llibre de ciències naturals i aplicades ha estat per a El naufragi dels records, de l’investigador del grup de recerca TecnAtox de la URV i de la Fundació Reina Sofía (CIBERNED-ISCIII), Ramon Folch. Es tracta d’una edició de Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona, que aporta una nova visió sobre els orígens de la malaltia de l’Alzheimer.

Folch explica a l’obra premiada per què malalties com l’Alzheimer ens priven dels records, les emocions i els afectes. També exposa les teories més sorprenents en l’àmbit de la neurociència i desvetlla les claus de futures teràpies amb un llenguatge entenedor i alhora rigorós.

Durant l’acte de cloenda del curs, que s’ha fet a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), la Xarxa Vives també ha lliurat la Medalla d’Honor 2019 a l’arquitecta Carme Pinós i la catedràtica de Tecnologia dels Aliments de la Universitat de Girona, Carmen Carretero.