01/12/2017

Quinze estudiants de la Facultat d’Economia i Empresa reben les beques Reddis de mobilitat

Aquest ajut econòmic permet finançar part de l'estada acadèmica que els alumnes han fet a universitats estrangeres durant el curs 2016-17

Foto de grup amb els estudiants becats.

Un total de quinze estudiants de la Facultat d’Economia i Empresa de la URV van rebre ahir les beques Reddis de mobilitat. Es tracta d’un ajut econòmic que atorga la Fundació Reddis des de fa 22 anys i que ajuda a finançar part de l’estada acadèmica que aquests estudiants van fer a universitats estrangeres durant el curs 2016-17. L’acte es va fer a la Fundació Reddis, a Reus, i hi van participar el degà de la Facultat d’Economia i Empresa Antoni Terceño, l’exalumna de la facultat Immaculada Vázquez i el president de la Fundació Reddis Valero Camps, a més de professors, estudiants i familiars dels alumnes becats. En el curs passat, aquests joves van estudiar a universitats i centres d’Alemanya, Eslovàquia, Escòcia, Irlanda, Quebec i Suècia. En total, el valor dels ajuts proporcionats per la Fundació Reddis és de 9.000 euros. Aquells estudiants que van fer una estada anual han rebut una beca de 1.000 euros, i els que la van fer quadrimestral, de 500.

La mobilitat com a escola

Immaculada Vázquez, Diplomada en Ciències Empresarials a la URV, actualment és professora de la Facultat d’Economia i Empresa i col·laboradora de la Càtedra d’Emprenedoria. Aquests exalumna havia fet durant la seva etapa d’estudiant una estada a la Universitat de Caledònia (Glasgow). Durant la seva intervenció va repassar la seva carrera professional, que l’ha portat a treballar a grans empreses del territori i a ocupar càrrecs directius en diferents companyies multinacionals. Aquesta trajectòria, que va rebre un reconeixement de la Facultat d’Economia i Empresa l’any 2010, la va utilitzar d’exemple per parlar de la importància que té per al futur professional dels estudiants fer mobilitat internacional, que va considerar com una escola que va marcar la seva posterior carrera.

L'exestudiant Immaculada Vázquez va parlar sobre la importància de la mobilitat.
L’exestudiant Immaculada Vázquez va parlar sobre la importància de la mobilitat.
Aposta per la internacionalització

En la seva intervenció, el degà de la Facultat d’Economia i Empresa Antoni Terceño va posar en valor l’aportació econòmica que des de fa ja 22 anys la Fundació Reddis fa als estudiants amb millor expedient de la Facultat per contribuir a la mobilitat internacional “que proporciona als alumnes una nova formació i noves perspectives com a futurs professionals i com a persones”, va dir. Terceño va destacar també l’esforç que la Facultat està fent en termes d’internacionalització, en bona part, gràcies a les Beques Reddis. En concret, va precisar que durant aquests 22 anys “d’una col·laboració important, que ha permès que 502 dels nostres estudiants hagin rebut aquestes beques per una quantia global de més de 300.000 euros”.

Terceño també va explicar la bona salut en matèria d’internacionalització que té actualment la Facultat d’Economia i Empresa de la URV: “Impulsem la internacionalització per tal de facilitar que els nostres alumnes surtin i també portem la internacionalització a la facultat”. En aquest sentit, va explicar que “tenim 101 convenis signats amb 32 països, oferim 250 places de mobilitat i l’any passat un total de 47 estudiants van fer mobilitat a 15 països diferents”. El degà també va voler destacar que actualment s’imparteixen 18 assignatures en anglès, a més del Màster en Mercats Internacionals, i el curs passat van venir a estudiar el grau 73 alumnes de 20 països diferents”.