13/07/2016

Rector Josep Anton Ferré: “Us demano que esdevingueu ambaixadors de la URV”

En l'acte anual de lliurament dels premis extraordinaris de final d'estudis i de màster, el rector ha demanat als 81 estudiants premiats que en el camí que ara emprenen, facin d'ambaixadors de la Universitat i n'expliquin les característiques, les fortaleses i les virtuts. Sophia Berlin, màster en Migracions i Mediació Social per la URV, ha explicat en una conferència la dura realitat dels refugiats

Estudiants de màster, com el de la foto, i de final d'estudis, han rebut els diplomes.

El rector, en el seu discurs en l’acte, després de desitjar èxit als estudiants i de desitjar que la formació rebuda els hagi enfortit també com a persones, els ha demanat que difonguin la realitat de la URV perquè no és prou coneguda. Amb aquestes paraules s’ha referit als esforços realitzats per la URV en l’activitat investigadora, i al ferm compromís que manté amb el desenvolupament social, cultural i econòmic territorial. Ha remarcat el valor de la formació per a la millora professional i per a l’ocupabilitat, i el valor del contacte permanent amb el coneixement a través de la formació continuada.

Amb una assistència de prop de 200 persones que han acompanyat els premiats, entre professorat, companys, familiars i amics, ha tingut lloc l’acte anual de lliurament d’aquests premis 2014-15 el dimarts 12 de juliol a l’Aula Magna del campus Catalunya.

Sophia Berlin, durant la seva intervenció.
L’ex-alumna Sophia Berlin, durant la seva intervenció.

Han estat 38 els joves distingits amb el premi de final d’estudis d’ensenyaments de la URV, i 43 amb els premis finals de màster. Tots van acabar els estudis en el curs passat. Els premis els han lliurat el rector de la URV Josep Anton Ferré, la vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària Arantxa Capdevila; Mario Ruiz, secretari general de la Universitat i Joan Enric Carreres, vicepresident del Consell Social de la URV.

La vicerectora Arantxa Capdevila ha presentat la trajectòria i la personalitat de l’ex-alumna Sophia Berlin, actualment tècnica d’acollida de refugiats a l’Ajuntament de Landau, que s’ha dirigit a l’auditori en una intervenció emotiva sobre la dura realitat dels refugiats. De nacionalitat alemanya, es va graduar a la Johannes Gutenberg-Universität  de Mainz en Etnologia/Africanística i Llengua i Cultura Francesa i posteriorment va estudiar a la URV el màster de Migracions i Mediació Social. Ha treballat com a professora ajudant al Departament d’Antropologia i Africanística a la Universitat de Mainz, com a educadora social, a l’Oficina Federal Alemanya per a les Migracions i els Refugiats a Nuremberg, com a responsable d’un projecte internacional mediambiental a Kehl i com a professora d’esperanto.

L'acte reuneix família i amics a la URV.
L’acte reuneix família i amics a la URV.