09/04/2015

Renovat tres anys més el conveni amb la Càtedra Internacional d’Excel·lència en Comunicació de la URV/Repsol

El conveni permetrà a la Càtedra seguir desenvolupant activitats de formació, recerca, i divulgació científica d’alt nivell en l’àmbit de la Comunicació. L’acord s’insereix en el marc estratègic de cooperació que l’empresa manté amb la universitat, i que vol contribuir a reforçar la competitivitat a l’entorn del Complex Industrial de Tarragona

El rector de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Josep Anton Ferré, i el director del Complex Industrial de Tarragona, Josep Francesc Font, han firmat la renovació del conveni de col·laboració que Repsol manté amb la Càtedra Internacional URV/Repsol d’Excel·lència en Comunicació. La companyia contribuirà amb 100.000 euros els propers tres anys perquè la Càtedra, creada l’any 2007, segueixi desenvolupant activitats de formació, recerca i divulgació científica en l’àmbit de la comunicació social.

La Càtedra Internacional URV/Repsol d’Excel·lència i Comunicació té com a objectius generar coneixement de qualitat, socialment rellevant, entorn de la comunicació social; promoure les bones pràctiques de comunicació per part d’empreses i les institucions, mitjans i periodistes en la seva qualitat d’actors amb responsabilitat social; contribuir a la formació d’alt nivell dels futurs professionals del periodismes, de la creació audiovisual i de la comunicació corporativa; i promoure la divulgació internacional de la recerca en comunicació que es genera a la Universitat Rovira i Virgili.

El rector , Josep Anton Ferré, i el director del Complex Industrial de Tarragona, Josep Francesc Font, durant la signatura del conveni.
El rector de la URV, Josep Anton Ferré i el director del Complex industrial de Repsol a Tarragona, Josep Francesc Fort, durant la signatura del conveni.

En els últims anys, la Càtedra Internacional URV/Repsol d’Excel·lència i Comunicació ha publicat articles en 31 publicacions d’impacte d’internacional (ISI), ha participat en cinc projectes competitius, ha organitzat dos congressos d’àmbit europeu i ha signat un contracte de transferència. Actualment, la URV té en marxa 14 càtedres per a la difusió del coneixement i la innovació en diferents àmbits, des del desenvolupament sostenible a la innovació empresarial, passant per l’habitatge o la privadesa de dades, en col·laboració amb diferents empreses i institucions del territori.

El periodista Josep Maria Martí ha pronunciat una conferència sobre la “Comunicació creativa i innovació en la societat-xarxa”.

La firma del conveni ha tingut lloc al Paranimf de la URV. Abans, el reconegut periodista reusenc Josep Maria Martí, que va ser president del Col·legi de Periodistes fins l’any passat, ha pronunciat una conferència sobre la “Comunicació creativa i innovació en la societat-xarxa”. També han intervingut breuement durant l’acte el rector de la URV, Josep Anton Ferré; Jordi Farré, director de la Càtedra; i Josep Francesc Font, director del Complex Industrial de Repsol a Tarragona, que ha destacat la qualitat de la tasca  desenvolupada per la Càtedra, i l’ha inserit en el marc estratègic de cooperació i mecenatge que l’empresa manté amb la universitat.

Repsol i la URV, referents en el desenvolupament econòmic i social de les comarques de Tarragona, mantenen una estreta relació de col·laboració en diferents àmbits, profitosa per ambdues parts i en general per a la societat del nostre entorn. Per a la companyia, el compromís amb la universitat és essencial: invertir en coneixement i recerca contribueix a garantir un estàndard de competitivitat alt en l’entorn on duu a terme l’activitat.

Prova d’aquest compromís és la col·laboració que mantenen la Fundació Repsol i el Consell Social de la URV. Entre els cursos 2006-07 i l’actual, la Fundació ha finançat beques per valor de 590.000 euros perquè 118 estudiants amb dificultats econòmiques poguessin matricular-se a la universitat. A més, el Complex Industrial de Tarragona afavoreix la immersió professional dels estudiants. Des de l’any 2010, 82 estudiants han completat la seva formació com a becaris a les instal·lacions de Repsol.

Un altre aspecte a destacar de la relació entre Repsol i la URV és la confiança en l’alt nivell de la recerca que duu a terme la universitat, i que l’ha posicionat entre les 200 millors del món en el camp de la química (ARWU, 2013). En els últims anys, la Fundació de la URV i Repsol han signat 14 contractes per a dur projectes d’investigació. Amb el Centre Tecnològic de la Química (CTQ), la col·laboració arriba fins a un centenar de projectes en 5 anys.