25/01/2019

Les escoles de doctorat de les universitats catalanes posen en comú experiències per a la millora

La URV presenta el programa de formació de directors de tesi per millorar els resultats de la recerca

Responsables de les escoles de doctorat de l'Agrupació Catalana d'Escoles de Doctorat.

L’Agrupació Catalana d’Escoles de Doctorat (ACED), que integren les 12 universitats públiques i privades catalanes i d’Andorra, va celebrar la seva reunió bianual a la Universitat Internacional de Catalunya el passat 18 de gener per posar en comú experiències d’èxit de les universitats i acordar projectes de millora.

Per part de la URV, la professora Mar Reguero va exposar el projecte pioner que la Universitat va posar en funcionament l’any 2013 per a la professionalització dels directors i directores de tesi. A través de la formació dels supervisors doctorals es treballa perquè la relació entre doctorand i director sigui oberta i professional, de manera que la satisfacció de tots dos és major i repercuteix en la millora dels resultats de la investigació.

A més a més, Ignasi Salvadó, cap de la Unitat de Doctorat i Recerca, va presentar les dades sobre els costos de l’organització dels tribunals de tesis. Durant la trobada de les escoles de doctorat també es van tractar altres qüestions, com ara les accions per assegurar la qualitat de les tesis doctorals i l’acreditació dels programes de doctorat.

Workshop de responsables d’escoles de doctorat de l’Associació Europea d’Universitats sobre col·laboració interinstitucional en la formació de doctorat.

D’altra banda, la URV també ha estat present a la trobada del Comitè d’Escoles de Doctorat de l’Associació Europea d’Universitats que es va fer els dies 17 i 18 de gener a Amsterdam, Holanda. Aquesta reunió va servir per tractar les diferents formes de col·laboració entre universitats i institucions amb diferents objectius i de diversos àmbits territorials.