06/03/2015

Rosa Queral rep la Distinció Maria Antònia Ferrer 2015 per la seva defensa dels drets de les dones. L'acte de lliurament d'aquesta 7ª Distinció és el dijous, 5 de març, a les 17 h. a la Sala de Graus del campus Catalunya

La Distinció Maria Antònia Ferrer és un reconeixement que atorga anualment la URV, a través de l’Observatori de la Igualtat, a aquelles persones, entitats, institucions o col•lectius de la societat civil i del món acadèmic que han destacat per la seva tasca de defensa dels drets de les dones i per atorgar-los visibilitat.

La Dra. Rosa Queral ha estat investigadora i professora d’Infermeria i Pedagogia a la URV fins a la seva jubilació, l’any 2014. Ha estat membre del Grup de Recerca sobre Gènere, Raça, Ètnia i Classe, que ha impulsat els estudis de diferents temàtiques des de la perspectiva de gènere, i membre del grup Algos, interessat en l’estudi i el tractament del dolor. A més a més, ha format part de grups d’innovació docent que han treballat el domini de les competències orals dels alumnes, el sistema d’avaluació de competències mitjançant eines electròniques i la metodologia de recerca feminista, entre d’altres.

El jurat de la Distinció Maria Antònia Ferrer ha decidit atorgar-li aquest reconeixement no només per la seva trajectòria a la universitat, sinó també per la seva contribució a la societat i la millora de la salut pública a través de l’activisme feminista. Així, va ser cofundadora del Moviment de Dones de Tarragona i del Bloc Feminista i va fundar el primer moviment de planificació familiar de la ciutat el 1977, abans que la seguretat social se’n fes càrrec. D’altra banda, ha treballat amb les dones del Delta de l’Ebre en la recuperació de la memòria històrica i presideix l’Associació de Dones Agents de Salut, que es dedica a promoure la salut l’equitat i l’educació de les dones.

L’acte institucional de la Distinció Maria Antònia Ferrer el presideix el rector Josep Anton Ferré, acompanyat pel vicerector d’Universitat i Societat Jordi Tous i de la directora de l’Observatori de la Igualtat, Inma Pastor. El lliurament del guardó serà precedit per la conferència “Las asociaciones de mujeres son valores del buen gobierno en democracia” de la Dra. María Sainz Martín, cap del Servei de Medicina Preventiva del Hospital Clínico San Carlos de Madrid i presidenta de la Asociación de Educación para la Salud.

Teniu més informació sobre la Distinció i l’Observatori aquí