25/05/2015

S’entreguen els diplomes del curs 2014-15 als estudiants xinesos de la URV

Un total de 117 joves d'ensenyament de grau han rebut els diplomes en un acte acadèmic que s'ha celebrat divendres, 22 de maig a l'Aula Magna del campus Catalunya. El nombre d'estudiants s'ha incrementat respecte l'any passat

Fotografia de família dels estudiants xinesos en el curs 2014-15.

La URV ha lliurat els diplomes als 117 estudiants xinesos d’ensenyament de grau que durant el curs 2014-15 han superat amb èxit els seus estudis a la Universitat. Enguany s’ha incrementat el nombre d’estudiants respecte l’any passat, que en van ser 82.  Els joves procedeixen de nou universitats de la Xina: Beijing (BCU), Binhai, Changzhou, Dalian, Hebei, Nanjing, Shenzhen, Tianjin i Hanzghou.

Han cursat el 3er o el 4rt. curs dels seus estudis a Xina de diferents àrees de coneixement (Turisme, Filologia, etc), desplaçant-se a la URV, amb opció a dos itineraris diferents. Els de 3r curs han rebut el diploma del Curs Universitari de Llengua i Cultura, i els de 4rt, els del Curs Universitari d’especialitat en Llengua Espanyola o el Curs Universitari d’especialitat d’Empresa i Llengua Espanyola.

Durant l’acte, un alumne representant de cada universitat xinesa ha intervingut en nom de tots..

Els diplomes els van lliurar la vicerectora d’Internacionalització, Mar Gutiérrez-Colon; Esther Forgas, directora del Centre d’Estudis Hispànics de la URV  i Charo Romano, directora del Centre de Formació Permanent de la Fundació URV.

Durant l’acte, un alumne representant de cada universitat xinesa ha intervingut en nom de tots, i han representat una obra de teatre, escrita per ells: “Un manicomio loco, loco, loco”.

El curs que ve 2015-16 es compliran 10 anys de l’arribada dels primers estudiants xinesos a la URV.