29/06/2017

Sergi Rocamora guanya el premi Dow 2017

L'enginyer químic obté amb aquest guardó un lloc laboral en l'empresa i treballarà a la planta de polietilè de solució de Dow Chemical, a Tarragona

Sergi Rocamora (a l'esquerra), recollint el seu premi al costat de Josep Anton Ferré, Luis de Guindos, Neus Munté i Heinz Haller.

Sergi Rocamora, enginyer químic per la URV ha estat el guanyador de la 39a edició del Premi Dow, que es va lliurar dimecres 28 al Palau de Congressos de Tarragona, en el marc de l’acte de celebració dels 50 anys de l’arribada d’aquesta companyia al territori. El premi consisteix en un lloc laboral a l’empresa, relacionat amb la seva formació, que exercirà com a enginyer de millores a la planta de polietilè de solució de Dow Chemical, a Tarragona.

Els aspirants al premi havien de presentar un projecte en línia amb una temàtica plantejada per la companyia, que aquest any va ser: com la indústria química pot ajudar la natura. El jurat va valorar especialment, a banda del projecte, les competències dels estudiants, no només les tècniques sinó també la iniciativa, versatilitat, lideratge, competència i responsabilitat, comunicació i treball en equip.

Sergi Rocamora, de 23 anys, va estar treballant durant un període de deu mesos per a Dow Chemical Ibèrica, en el departament Technical Center & Development de Packagint, durant el seu període de pràctiques del Màster d’Enginyeria Química que va cursar a la URV.

L’estudiant va rebre el guardó de mans de Luis de Guindos, ministre d’Economia, que va estar acompanyat per la consellera i portaveu del Govern, Neus Munté, el rector de la URV Josep Anton Ferré i el vicepresident de Dow Chemical, Heinz Haller. Va voler agrair el premi especialment a la seva família, “que han fet un gran esforç perquè jo pugui estudiar i sense els quals hauria estat molt difícil aconseguir-ho”.

El premi Dow és una iniciativa conjunta de Dow i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ). Hi poden aspirar tots els estudiants del Màster d’Enginyeria Química que acaben la carrera el mateix any de lliurament del premi i demostren tenir una sèrie de competències claus comuns a Dow i l’ETSEQ.