11/01/2018

S’inicien a la Facultat de Lletres les reunions obertes amb el rector

Josep Anton Ferré ha dialogat aquest matí amb el personal, sobre aspectes generals de la Universitat i aspectes concrets relacionats amb el centre

Per tercer any consecutiu, el rector Josep Anton Ferré ha programat reunions obertes als centres i campus per tenir un contacte directe amb la comunitat sobre temes d’interès universitari. Enguany, la primera reunió ha estat aquest matí a la Facultat de Lletres, a la qual han assistit professorat i personal d’administració i serveis dels departaments relacionats amb el centre, i personal de les unitats i serveis radicats al campus Catalunya.

El rector, acompanyat de vicerectors i delegats de les diferents àrees, ha exposat aspectes del pressupost de la URV per a l’any 2018, de l’Informe de Formació 2017, del suport a la recerca i a la innovació; del concepte d’impacte social de la recerca, del mapa de titulacions, de la producció científica i de la visibilitat internacional de la Universitat. Ha fet referència a la seva compareixença davant la Comissió d’Empresa i Coneixement del Parlament de Catalunya el 8 de juny passat, en què va remarcar la precarietat del finançament de les universitats catalanes, que demostren dia a dia la seva eficiència investigadora en el context internacional.

Els participants han intervingut sobre diferents qüestions:  la dificultat de dissenyar plans d’estudis propis pel constrenyiment que imposen les normatives, quan es treballa per redefinir estudis de grau; el fet que estudiants brillants de la Facultat es quedin sense beques predoctorals pel pes reduït de les seves notes (un 30%) en el barem utilitzat per atorgar-les; les mancances observades en el Pacte de Dedicació del professorat, que es va actualitzant, on hi ha activitats que no es poden registrar; i l’important nivell d’abandonament dels estudis que es registra en els graus de tota la URV, fet que s’haurà de seguir estudiant. La reunió ha durat prop de dues hores.

A migdia ha tingut lloc la segona reunió oberta, a la Facultat d’Infermeria. Al llarg de gener i febrer es faran totes les trobades.

Calendari reunions centres curs 2017-2018