02/03/2020

La sisena edició de la Unirun bat rècords amb més 5.000 corredors

Prop de 130 estudiants, membres del professorat i del personal d'administració i serveis i simpatitzants han vestit el color de la URV a la cursa de les universitats catalanes

Sortida de la sisena edició de la Cursa de les 12 Universitats catalanes, Unirun, al Parc del Fòrum de Barcelona.

Més de 5.000 participants han pres part a la sisena edició de la Unirun, la cursa de les universitats catalanes, celebrada diumenge al matí sobre una distància de 6.779 metres, amb sortida i arribada al Parc del Fòrum de Barcelona. La URV va ser-hi representada per 127 estudiants, membres del personal docent i investigador i del personal d’administració i serveis i simpatitzants.

Les samarretes de 12 colors diferents, cadascun dels quals representava una universitat, van omplir el litoral del Districte de Sant Martí i de Sant Adrià de Besòs durant el matí. La copa de campions de la Unirun 2020 va anar a parar, per sisè any consecutiu, a la Universitat de Barcelona (UB) amb 347 punts. La Universitat Politècnica de Catalunya, segona (685 punts) i la Universitat Autònoma de Barcelona, tercera (870 punts), van ocupar les altres dues places de podi. En la classificació absoluta, la URV va quedar desena.

Grup d’estudiants de la URV participants a la Unirun 2020 amb la samarreta que aquest any identifica a la Universitat.

El guanyador de la prova masculina va ser Alejandro Abellaneda, que defensava els colors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), mentre que la primera dona en creuar la meta va ser la corredora de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), Neus Mas. La segona i la tercera posició en categoria masculina van correspondre a Xavier Figuerola, que vestia els colors de la Universitat de Barcelona (UB), i Kasper Laumann de la Universitat de Vic (UVIC), respectivament. I en categoria femenina, a les corredores Núria Vizcaino de la Universitat Ramon Llull (URL) i Marta Sabaté de la Universitat de Barcelona (UB). Per part de la URV, els corredors que van arribar primers van ser Julio Cesar, en la categoria masculina, i Ewelina Buras, en la categoria femenina.

La prova és impulsada per l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, la Secretaria General de l’Esport i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, patrocinada per Adidas i organitzada per Gaudium Sports.