23/01/2015

“Som la pera” presenta cinc nous reptes de la campanya sobre joves i estils saludables de vida

"Som la pera" ha presentat cinc nous reptes de la campanya sobre joves i estils saludables de vida. S'ha fet en l'acte Joves i estils saludables de vida, que ha tingut lloc el dijous, 22 de gener al vespre a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de Reus

Acte de presentació de la campanya Som la Pera
Acte de presentació de la campanya

La campanya de màrqueting social “Som la pera” organitzarà cinc reptes durant els pròxims mesos per promoure els hàbits saludables entre els adolescents reusencs, en el marc del projecte European Youth Tackling Obesity (EYTO).

La campanya està liderada per cinc joves de 2n i 3r curs d’ESO dels instituts Gabriel Ferrater (Èlia Pujades i Adrià Roig) i Gaudí (Nerea Carrión, Cassandra Rodríguez i Andrea Canals), de Reus, que dissenyen i implementen les accions per involucrar els companys de classe i la resta de joves.

S’han programat tallers sobre la composició en sucres i greixos d’aliments i begudes, un concurs en què els equips participants hauran de comprar al mercat aliments per fer un pícnic amb els companys, una sessió formativa on els participants compararan les propietats nutricionals de diversos aliments, una gimcana saludable i una tercera edició del concurs PeraXef.

Els cinc joves han presentat aquestes novetats i han fet balanç dels reptes duts a terme fins ara, durant l’acte Joves i estils saludables de vida. Des del maig de 2014, quan va començar la campanya amb l’objectiu de reduir l’obesitat entre els adolescents i millorar el seu estil de vida, s’han dut a terme diferents reptes (proves de selfies i de receptes saludables, gimcanes i dos concursos gastronòmics que es poden veure a https://www.facebook.com/somlapera), i també en una exposició que es va presentar durant la Setmana de la Ciència.

L’octubre de l’any passat, els cinc joves van passar un cap de setmana a Londres per presentar el seu treball a la resta de participants en el projecte, que es desenvolupa simultàniament al Regne Unit, la República Txeca i Portugal, i per preparar nous reptes. El projecte EYTO finalitzarà a la primavera amb una trobada a Reus a la qual assistiran tots elssocis participants en el projecte.

Per avaluar els resultats, es van realitzar enquestes als alumnes dels instituts participants en el projecte, per veure els seus estils de vida (hàbits alimentaris i de pràctica d’activitat físic) abans de començar la intervenció. Després, els alumnes dels 2 instituts del grup intervenció (Institut Gaudí i Institut Gabriel Ferrater) reben intervencions dissenyades per cinc companys, mentre que els instituts del grup control (Institut Josep Tapiró, Institut Roseta Mauri i Institut Salvador Vilaseca) no reben cap intervenció. En finalitzar al projecte, es tornaran a realitzar les mateixes enquestes sobre estils de vida (que es van fer abans de començar), per observar els canvis.

Amb la comparació de les dades s’obtindran els resultats per veure fins a quin punt la campanya ha estat efectiva i fins a quin punt el màrqueting social és una bona eina per promoure hàbits saludables.

Acte de presentació de la campanya
Una altra imatge de l’acte de presentació de la campanya

EYTO és un projecte del Programa de Salut de la Direcció General de Sanitat i Consumidors de la Unió Europea (DG-SANCO). A Catalunya, EYTO i “Som la pera” estan liderats pel Centre Tecnològic de Nutrició i Salut (CTNS), la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de Reus, l’Hospital Universitari Sant Joan i la Càtedra URV/Repsol d’Excel·lència en Comunicació. Teniu més informació i imatges disponibles al Facebook i aquí

En l’acte de presentació han pres part el rector de la URV Josep Anton Ferré, la tinent d’alcalde de Reus Teresa Gomis i el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet. També s’han presentat els resultats del programa EdAL, d’Educació en Alimentació a les escoles.