05/05/2016

Sortides amb bicicleta, amb els tallers de Medi Ambient 2016

Els dies 11 i 12 de maig a la URV s'organitzen les primeres sortides en bicicleta per rutes que connecten els campus, a Reus i a Tarragona. L'activitat forma part del tallers de Medi Ambient per a tota la comunitat universitària, que són gratuïts i es fan del 9 al 13 de maig

La 3ª edició dels tallers ja està a punt i enguany, com a novetat i en col·laboració amb Esports URV, es proposa dues sortides en bicicleta per a conèixer els itineraris més segurs entre campus i descobrir l’entorn natural, i per animar tothom a convertir la bicicleta en el mitjà de transport habitual fins a la Universitat.

Si bé és cert que les infraestructures locals encara no estan adequades per a una circulació segura en bici, arribar amb aquest mitjà a la Universitat és possible si es coneixen les rutes més segures i adequades per a trajectes quotidians.

S’han programat dues rutes assequibles si s’està avesat a anar en bicicleta, aptes per a tot tipus de màquina. El ritme serà el de passeig, ja que l’objectiu es convèncer els usuaris que la bicicleta és un mitjà còmode i saludable per moure’s.

Dimecres 11 de maig a les 15,30 h. la sortida de Tarragona comença per unir el campus Catalunya i el campus Sescelades (que en bicicleta estan a només 10 minuts), per després arribar fins al riu i tornar cap al campus Catalunya. Un total de 9 km que permeten gaudir de la ciutat en bicicleta.

La sortida de Reus dijous 12 a les 15, 30 h. és des de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut cap al campus Bellissens, per arribar després fins a Vila-seca, a la Facultat de Turisme i Geografia. Es descobreix així el camí rural i fàcilment ciclable que porta directament fins a Vila-seca i uneix els dos campus.

Aquestes sortides s’han programat dins els Tallers de Medi Ambient, dirigits a estudiants, PAS (personal d’administració i serveis) i PDI (personal docent i investigador,) que tenen com a objectiu compartir els objectius del Pla de Medi Ambient de la URV i implicar tothom en assolir els objectius assenyalats per l’any 2020. Els tres col·lectius universitaris comparteixen espai d’aprenentatge, amb l’objectiu de generar noves relacions entre les persones a la universitat.

Els tallers, del 9 al 13 de maig

En els 5 tallers que s’ofereixen, la participació és gratuïta i cal inscriure’s. N’hi ha en horari de matí i de tarda a diferents campus de la URV, i sempre a l’aire lliure, amb una durada d’hora i mitja. Es fan sense grans infraestructures, als espais comuns de la Universitat, i es tracta de compartir experiències i coneixements. La inscripció està oberta.

tallersmediambient16

Els tallers són: Manteniment bàsic de la bicicleta, La teva bici a mida (ergonomia), Estalvi energètic a la llar, Horts de plantes aromàtiques al balcó i una proposta ben diferent: Els ocells del campus (birding al campus Sescelades), una descoberta de la població d’ocells que comparteixen l’espai amb les persones.

Com a cloenda dels tallers, el divendres 13 de maig a les 12 h. es fa una visita al projecte social i comunitari dels Horts Socials del campus Catalunya, al qual s’hi pot adherir qualsevol persona.

Més informació i inscripcions:

Tallers de Medi Ambient 2016

mediambient@urv.cat