12/06/2015

Taula rodona sobre habitatge entre Espanya i Irlanda: Lliçons de la crisi

Analitzar quines mesures s'han pres a Irlanda després de la crisi immobiliària i comparar-les amb les que s'han adoptat a Espanya. Aquest ha estat l'objectiu de la primera taula rodona internacional: Lliçons de la crisi, que es va celebrar divendres 8 de maig organitzada per la Càtedra d'Habitatge de la URV

Per part d’Irlanda van participar-hi: Conor Skehan, president de l’Agència de l’Habitatge (grup d’assessorament estratègic del govern en matèria d’habitatge); la senadora Aideen Hayden, política i defensora dels drets dels inquilins i del dret a l’habitatge; Tom Dunne, economista de la propietat i ex-president de la Junta d’Arrendaments Privats, del Registre i resolució de conflictes d’Irlanda; Karen Lynch-Shally, experta en dret hipotecari europeu; i Bob Jordan, director executiu de “Threshold”, organització que vetlla per la informació dels inquilins  i la protecció dels seus drets.

Entre els participants espanyols, hi van assistir membres de la Càtedra d’Habitatge, professors de la URV, així com experts en habitatge d’altres universitats i organismes: Jordi Bosch, Miriam Anderson, Emma López, Montserrat Pareja, i Isabel Viola. També hi van assistir altres experts provinents de Bèlgica i Malta. La jornada va ser inaugurada per la vicerectora i professora Mar Gutiérrez-Colón, presidida pel Dr. Sergio Nasarre, director de la Càtedra d’Habitatge de la URV i pel Dr. Lorcan Sirr del DIT d’Irlanda (Dublin Institute of Technology).

Des de la perspectiva dels participants irlandesos la taula rodona va ser una experiència interessant i aclaridora per conèixer de primera mà els aspectes comuns i les diferències amb Espanya. L’intercanvi de coneixements i experiències ha permès tenir en consideració les diferents iniciatives i idees per a provar l’aplicabilitat en els seus respectius mercats.