03/02/2016

Torna la competició FIRST Lego League amb rècord de participació

La Fira de Reus acollirà aquest proper dissabte la cinquena edició de la FIRST Lego League, que comptarà amb 32 equips de 22 escoles de la demarcació que hauran de fer front als reptes de disseny i programació de robots i a d'altres relacionats amb la gestió de residus, la temàtica d’aquesta edició. L'esdeveniment vol promocionar els valors de la ciència i la tecnologia a través de la diversió i el treball en equip

FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) Lego League és un concurs que convida joves d’entre 10 i 16 anys a descobrir la diversió i l’emoció de la ciència i la tecnologia, fomenta les vocacions científiques i tecnològiques i promou els valors del treball en equip i la capacitat emprenedora.

Aquest any, els 32 equips de 22 instituts i escoles d’onze poblacions diferents de Tarragona que competiran en la cinquena edició defensaran davant d’un jurat un projecte científic que han treballat en grup, amb el suport d’un tutor. En aquesta edició, el repte s’anomena “Trash Treck” i els alumnes exploraran el món dels residus per resoldre problemes reals de gestió. A banda del projecte, un any més, els equips tornaran a dissenyar i programar robots construïts amb peces de Lego.

Com en l’edició anterior, s’organitza també la Junior FIRST Lego League, en la que més de 100 nens i nenes d’entre 6 i 9 anys podran descobrir que llençar alguna cosa a les escombraries és només el principi de tot un procés.

Aquesta competició s’estructura en tornejos classificatoris i fases finals. A Espanya hi haurà reptes a diferents ciutats, entre elles Reus, i on els millors participants guanyaran dos llocs per la final de la FLL Espanya.

BASF Española i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la URV han tornat a organitzar enguany la competició que començarà a les nou del matí a la Fira de Reus.