19/04/2018

Tragèdies i comèdies clàssiques per prop de 3.000 estudiants de secundària

El XXIII Festival de Teatre Grecollatí els ofereix, els dies 18 i 19 d'abril, l'oportunitat de viure el teatre clàssic a Tarragona i identificar personatges i conflictes permanents de la humanitat

Una de les representacions que van tenir lloc ahir.

2736 estudiants d’ESO i batxillerat, acompanyats de 213 professors, participen al XXIII Festival de Teatre Grecollatí, durant el dies 18 i 19 d’abril a la ciutat. Assisteixen a la representació de la tragèdia L’Orestiada del grec Esquil, de la comèdia l’Aululària del romà Plaute, interpretades pel grup de joves d’El Aedo Teatro de Madrid; i a la posada en escena de les comèdies Els ocells del grec Aristòfanes i El Gorgojo de Plaute, a càrrec del grup In Albis Teatro de l’Institut Fuente Nueva de Morón de la Frontera, de Sevilla. Les actuacions es fan enguany al Teatre Tarragona; ahir van tenir lloc matí i tarda, i avui durant el matí. Els joves espectadors pertanyen a 98 centres de Tarragona, Barcelona, Lleida i Girona. A l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona) també s’hi fan representacions.

Una experiència ben rebuda

Jesús Carruesco, professor de Filologia Clàssica de la URV i membre de la Junta de l’Associació Cultural Societat Catalana de Teatre Grecollatí (SCGTL), entitat sense ànim de lucre organitzadora del festival, explica que amb aquesta iniciativa volen arribar al màxim nombre d’estudiants de secundària possibles de Catalunya. “Abans del Festival, es treballen prèviament a classe els textos, analitzant els personatges, aprofundint en l’acció i relacionant-los amb referències a conflictes plenament actuals”, diu. “Després, durant el Festival, als joves que hi participen els agrada l’experiència del teatre i en concret del teatre clàssic, amb la música en directe i tots els elements que l’acompanyaven”, afegeix.

Els objectius de la SCTGL són, entre d’altres, conèixer, promoure i difondre el teatre grecollatí juntament amb la cultura clàssica; i millorar la formació cultural dels joves apropant-los a les fonts de la civilització occidental a través del teatre grecollatí.

La Societat, amb tretze seus més d’arreu d’Espanya, ofereix representacions teatrals  de comèdies i tragèdies d’autors grecs i llatins sota el nom de Prósopon Festivales de Teatro Grecolatino. Per organitzar-ho a Catalunya i en concret a Tarragona, han col·laborat amb l’Associació l’Ajuntament de Tarragona, l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili, la Delegació de Tarragona del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’Institut Joanot Martorel d’Esplugues de Llobregat.

El teatre estava ple durant les representacions d’ahir.
Més informació:

Societat Catalana de Teatre Grecollatí