16/12/2016

Treballar per l’emprenedoria en l’entorn rural, des del campus Terres de l’Ebre

Organitzada per la plataforma URV Emprèn, la jornada del dliluns 12 de desembre ha servit per contribuir al desenvolupament socioeconòmic i revitalitzar l'economia de les zones rurals. S'ha posat de manifest la necessitat de coordinar els diferents projectes d'emprenedoria existents

Estar situades en un entorn eminentment rural és una de les fortaleses de les Terres de l’Ebre, ja que obre a aquest territori un ventall important de possibilitats de desenvolupament econòmic lligades a sectors com l’agrari o el turístic. Partint d’aquesta premissa, la plataforma URV Emprén per iniciativa del campus Terres de l’Ebre de la URV, ha impulsat una jornada que, amb el títol “Potenciem l’entorn rural amb iniciatives emprenedores”, s’ha marcat l’objectiu d’afavorir la creació de projectes d’emprenedoria lligats a l’entorn rural.

La jornada, celebrada el dilluns 12 de desembre, ha comptat amb una vintena d’inscrits de les quatre comarques del territori i com a conclusió principal s’ha posat de manifest la necessitat de coordinar els diferents projectes d’emprenedoria existents. Les persones emprenedores creuen en les potencialitats de la zona i el seu nivell de compromís és elevat, però cadascuna treballa pel seu compte en lloc de buscar la complicitat dels del costat.

jornemprenedoriaruralcte161
La jornada va registrar un bona participació.

Concretament, la jornada s’ha estructurat en tres grans blocs: el primer, una xerrada del director de la Càtedra d’Emprenedoria de la URV Pere Segarra, sobre com contribueixen les iniciatives d’emprenedoria en l’equilibri poblacional del territori; el segon, de presentació dels programes de suport i ajuts per a joves pagesos i agricultors emprenedors; i el tercer, una taula rodona on els responsables de tres empreses han exposat el seus casos. Es tracta de l’empresa de lloguer de bicicletes elèctriques de Deltebre, Deltatecla; ConcAromis, una empresa de la Conca de Barberà que cultiva plantes aromàtiques i medicinals; i finalment l’empresa apícola Apriomel de Riba-roja d’Ebre.

Aquest tipus de jornades exemplifiquen la tasca de la plataforma URV Emprèn, enfocada a aglutinar i coordinar les diferents accions que es realitzen des de les institucions públiques i privades del territori en el foment de l’emprenedoria i la creació d’empreses. Actualment, formen part d’aquesta plataforma una trentena d’entitats de la demarcació de Tarragona. L’objectiu és també assessorar emprenedors i empreses ja consolidades que busquen noves idees i fer-ho d’una manera descentralitzada, no solament des dels campus universitaris de Reus i Tarragona, per acostar l’emprenedoria a tot el territori.