14/03/2017

Un equip amb tres estudiants d’ADE guanyen el primer Ebre Challenge

Aquest premi els obre la porta a participar a l’Audi Creative Challenge, al juny a Madrid

L'equip guanyador està format per Mariona Casellas, Aida Martí i Paula Accensi de la URV; Petrisor Toader i Melodie Gallardo, de l’Institut de l’Ebre; i Marc Eixarch, de l’Institut Joaquín Bau
L'equip guanyador està format per Mariona Casellas, Aida Martí i Paula Accensi de la URV; Petrisor Toader i Melodie Gallardo, de l’Institut de l’Ebre; i Marc Eixarch, de l’Institut Joaquim Bau.

Amb l’objectiu de fomentar la creativitat i el talent entre els joves i que aquests també puguin impulsar idees de negoci innovadores, l’Institut de l’Ebre de Tortosa va organitzar, al febrer, amb la col·laboració del campus Terres de l’Ebre de la URV, l’Ebre Challenge, un taller creatiu de tres dies inspirat en l’Audi Creative Challenge. Va comptar amb la participació de més de 200 estudiants de secundària de diversos instituts de les Terres de l’Ebre i d’una vintena d’estudiants de primer del grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE), del campus ebrenc.

Els participants d’aquest taller, dividits en grups d’entre 5 i 6 persones, havien de crear en dues hores una idea de negoci i exposar-la. Dins d’aquest context, un equip integrat per tres estudiants d’ADE,  dos de l’Institut de l’Ebre i un de l’Institut Joaquín Bau, van guanyar el premi per la proposta de l’APP d’esports Mou-te, pensada per fomentar l’esport al territori a través de la creació de grups per nivell. Segons les instruccions, l’usuari només s’ha d’inscriure, escollir el nivell que creu que té, i a partir d’aquí pot quedar per practicar esport i fer amics. L’APP inclou la possibilitat de sumar-se a un esdeveniment ja creat, o proposar una sortida perquè altra gent s’apunti. També es pot guanyar descomptes en botigues d’esports per fer-la servir. “A banda de la idea, s’ha valorat positivament el fet que el finançament previst fos cent per cent privat sense subvencions públiques”, apunta Pau Galiana, professor d’ADE del campus Terres de l’Ebre i membre del jurat del taller, juntament amb el científic i comunicador, Pere Estupinyà i representants d’empreses tecnològiques com Captio i Incubalia. El premi per haver estat l’equip guanyador obre les portes a aquests estudiants a poder participar en la segona edició de l’Audi Creative Challenge, que enguany busca idees creatives vinculades a la cultura.

Hi ha de temps fins al 17 d’abril a presentar els projectes dels quals s’escolliran deu finalistes. La final de l’Audi Creative Challenge tindrà lloc a Madrid entre el 23 i el 24 de juny. L’equip guanyador tindrà un viatge pagat a Silicon Valley, a San Francisco (EUA) durant el mes de juliol.

Els estudiants guanyadors de l’Ebre Challenge són Mariona Casellas, Aida Martí i Paula Accensi de la URV; Petrisor Toader i Melodie Gallardo, de l’Institut de l’Ebre; i Marc Eixarch, de l’Institut Joaquín Bau. Presentaran la seva idea el dia 21 d’abril, en la Jornada Internet i Empresa que organitza la Cambra de Comerç de Tortosa i l’empresa Empàtica.