22/05/2017

Una estudiant de l’IES Vidal i Barraquer guanya la final espanyola de les Competiciones Europeas de Debate para Jóvenes

Es va celebrar al campus Catalunya de la URV, hi van participar 80 estudiants de Tarragona i es va debatre sobre la conveniència o no de la indústria petroquímica i plàstica a l'era digital

Els tres guanyadors: les dues noies són de l'IES Vidal i Barraquer i el noi del Col·legi Turó.

L’estudiant de l’IES Vidal i Barraquer, Ahlam Oulad Ali, de 18 anys, ha estat la primera classificada de la fase espanyola de les Competiciones Europeas de Debate para Jóvenes, celebrada al campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili, a Tarragona, organitzada per l’EPCA (European Petrochemical Association) i PlasticsEurope (Productores de Materias Plásticas). El segon classificat també és de l’IES Vidal i Barraquer, Paula Bermejo Feijoo de 16, seguida per Pau Altur Pastor, de 16 anys i del Col.legi Turó.

En aquest certamen els joves van debatre sobre el futur: amb o sense la indústria petroquímica i plàstica a l’era digital. Hi van concórrer 80 estudiants de Tarragona, d’entre 16 i 19 anys.  Els tres guanyadors prendran part a la final europeu coincidint que se celebrarà a Berlín l’1 d’octubre, coincidint amb la 51 trobada de l’ EPCA, la cita més gran de la comunitat química global a Europa.

A Tarragona, el certamen va ser l’11 de maig. Els participants van haver de discutir sobre la pregunta “Les persones, el planeta i els beneficis a l’ era digital: Amb o sense la petroquímica i els plàstics?” Dividits en grups diferents: uns a favor, altres en contra, i la resta com a ponents lliures, cadascun d’ells argumentava les raons de la seva opinió. A més, tots els assistents podien avaluar les intervencions amb targetes grogues i vermelles, la qual cosa va convertir l’esdeveniment en un activitat interessant, agradable i interactiva.

El jurat estava integrat per representants de la indústria petroquímica, professionals dels mitjans de comunicació, professorat, experts, membres de l’EPCA i de PlasticsEurope. El coneixement sobre el tema a debatre, la capacitat d’expressió i la interacció entre els concursants van ser els factors que més van tenir en consideració.

A l’acte hi van a assistir diverses personalitats tant de la indústria com de l’acadèmia, entre ells Arantxa Capdevila Gómez, vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària de la URV la qual va expressar la satisfacció d’aquesta universitat en acollir aquest tipus d’events, “que reuneix joves talents, ja que permet a la URV reforçar el seu compromís en la construcció de vocacions científiques”.

Ignacio Marco, director general de PlasticsEurope a la Regió Ibérica, va comentar que “totes les indústries, especialment aquelles relacionades amb la ciència i la sostenibilitat, estan evolucionant ràpidament a mida que avança la societat. És per aquest motiu que promoure l’educació científica per aplicar aquest coneixement a un entorn industrial en canvi constant és una inversió per al futur, un element clau en el qual totes les indústries han d’invertir”.

Aurora Ferri, manager d’integració comercial de Repsol i membre del jurat va considerar que la competència “és una bona oportunitat per escoltar directament als joves, així com per discutir sobre els beneficis i assumptes socials que han de ser resolts per la indústria petroquímica, però també per demostrar la importància d’estudiar un ensenyament dels àmbits científics i tecnològics”.

Nathalie Debuyst, manager de comunicació i educació de l’EPCA i membre del jurat va assegurar: “Estic encantada amb el nivell dels debats que, una vegada més, és extremadament alt, amb intercanvis d’opinions apassionats entre els participants”.