28/02/2020

Un MOOC impulsat per la URV aborda la prevenció, detecció i intervenció sobre la violència de gènere a la Universitat

El curs inèdit a l'Estat s'adreça a la comunitat universitària

Imatge d'una de les situacions que es presenten al MOOC "Prevenció, detecció i intervenció de la violència de gènere a la universitat".

La URV ha obert el MOOC “Prevenció, detecció i intervenció de la violència de gènero a la universidad”. Es tracta d’una formació online pràctica i gratuïta que ofereix eines i coneixements per ajudar a prevenir i detectar la violència de gènere i intervenir-hi.

Aquest programa de formació virtual està dirigit a tota la comunitat universitària (PDI,PAS i estudiants) i és inèdit a tot l’Estat espanyol. Els continguts generats per l’Observatori de la Igualtat de la URV tenen el reconeixement d’un crèdit ECTS. De fet, és una activitat que forma part de les accions finançades pel Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

Amb l’ajuda de casos pràctics, eines interactives, fòrums i qüestionaris, el curs facilita l’aprenentatge encaminat a l’actuació immediata en situacions de violència de gènere. El curs té per objectiu aprendre a detectar la violència que passa desapercebuda però que forma part del dia a dia de les dones, als carrers, a casa, a la feina i també a les universitats i a les aules.

El MOOC forma part de les accions de prevenció i intervenció contra la violència de gènere a la URV i que es difonen amb postals de la il·lustradora Alina Ballester.

El curs mostra els mecanismes que conformen, legitimen i perpetuen la violència contra les dones i proveeix als estudiants les eines pràctiques per abordar-la i denunciar-la.

Accés al MOOC “Prevenció, detecció i intervenció de la violència de gènero a la universitat”.