07/07/2017

Un nou premi per fomentar la recerca en perspectiva de gènere

L'impulsen el campus Terres de l’Ebre i l’Institut Català de les Dones

Responsables universitaris, reunits amb Núria Balada, directora de l'Institut Català de les Dones.

El campus Terres de l’Ebre de la URV i l’Institut Català de les Dones s’han aliat per fomentar la incorporació de la perspectiva de gènere en la recerca i la docència, específicament en els treballs de fi de grau (TFG) de cadascuna de les quatre titulacions que s’imparteixen al campus ebrenc: Educació Infantil, Educació Primària, Administració i Direcció d’Empreses i Infermeria.

És amb aquest objectiu que s’ha impulsat la creació d’un premi conjunt al qual es podran presentar tots aquells treballs que tinguin com a temàtica principal la situació de les dones i que incorporin la perspectiva de gènere. Les temàtiques poden ser la desigualtat entre dones i homes en l’àmbit econòmic, social, polític o familiar, la identitat de gènere, la sexualitat, els rols de gènere, els estereotips, les noves masculinitats, el feminisme, les organitzacions de dones i/o feministes; o la intersecció del gènere amb altres eixos de desigualtat (classe social, ètnia, identitat sexual, etc.), mainstreaming de gènere, governança i apoderament de les dones i violència masclista, entre d’altres.

El premi serà de 250 euros per cada treball guanyador i s’atorgaran quatre premis, un per cadascun dels quatre graus que s’imparteixen al campus. En aquesta primera edició s’hi podran presentar els treballs presentats i defensats entre els mesos de gener i setembre de l’any 2017 sempre que hagin obtingut una nota igual o superior a 6. La convocatòria encara no s’ha fet.

L’anunci de la creació d’aquests premis s’ha fet aquesta setmana durant una visita de la directora de l’Institut Català de les Dones, Núria Balada, en el marc de la qual s’ha reunit amb la sotsdirectora del campus Terres de l’Ebre, Sara Romaguera i també amb la directora general de l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (EUSES Terres de l’Ebre-URV), Montse Roche. Així els estudiants del grau de Ciències de l’Activitat Física i Esport i el grau de Fisioteràpia que imparteix l’EUSES Terres de l’Ebre, adscrita a la URV, també s’hi podran presentar.