03/09/2015

Un servei de bus connectarà els campus de Tarragona i Reus

A partir del 14 de setembre el nou servei comunicarà els campus Sescelades, Catalunya i Bellissens amb 12 expedicions diàries de dilluns a divendres lectius

La línia passarà pels campus Sescelades, Cartalunya i Bellissens
Recorregut del nou servei de bus

El servei de transports Públics de Catalunya, depenent del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya introduirà el dilluns 14 de setembre un servei de bus per comunicar els campus universitaris de Reus i Tarragona. S’oferiran sis anades i sis tornades de dilluns a divendres lectius entre el campus Bellisens de Reus i els campus de Sescelades i Catalunya, a Tarragona. Els horaris d’aquest servei es coordinaran amb els d’entrada i sortida dels estudiants.

Aquest nou servei doblarà l’oferta de bus actual en el corredor entre Tarragona i Reus, amb 83 expedicions d’anada i 83 de tornada els dies laborables en període lectiu. Aquest increment de l’oferta suposa oferir serveis cada 15 minuts aproximadament, amb un reforç de les sortides en hora punta, quan es concentra una major demanda. A més el reforç es fa principalment amb la modalitat bus exprés, que ofereix un servei ràpid entre les dues ciutats.

Intermodalitat amb els busos urbans

A banda d’aquesta nova connexió directe entre els campus universitaris de Tarragona i Reus, per la resta de recorreguts, aquests campus estan enllaçats amb els respectius serveis de bus urbà de Tarragona i Reus. En el cas de Tarragona, el campus Sescelades està enllaçat amb els serveis urbans L-5, L-41, L-54 i L-85 de l’EMT. Pel que fa a Reus, el campus Bellissens compta amb enllaços amb els serveis urbans L-20, L-50 i L-60 de Reus Transport.

El nou servei s’ha presentat el 3 de setembre al rectorat de la URV. El rector de la URV, Josep Anton Ferré, va valorar molt positivament la resposta de les administracions locals i de la Generalitat a la necessitat de donar servei als estudiants i alhora contribuir als objectius de reducció d’emissions de CO² del Pla de Medi Ambient de la Universitat. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font i Hereu, va destacar que la iniciativa és resultat de la col·laboració dels ajuntaments de Reus i Tarragona, la URV i la pròpia Generalitat, que respon a una demanda existent i que encaixa amb l’objectiu de reduir el transport privat. Marc Arza, regidor de Promoció Econòmica i Ocupació de l’Ajuntament de Reus ho ha posat com exemple de la col·laboració existent entre les dues ciutats, aspecte que també ha ressaltat, Begoña Floria, regidora i presidenta de l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona, qui ha recordat que la mobilitat és molt important per articular el territori.

2 replies

1. Francesc |

Ja posats, què tal una parada a l’Hospital Joan XXIII? Això milloraria la comunicació entre la FMCS i l’hospital Universitari de Tarragona. Els alumnes de medicina se’n beneficiarien clarament. L’estació d’autobusos queda un pèl lluny de l’hospital…

1. Gabinet |

És una idea interessant que la Universitat plantejarà a la Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM), gestora del sistema de transport públic. Gràcies pel suggeriment.