14/10/2015

Un Simposi-Congrés estudia la relació dels joves i el cava

El II Simposi-Congrés Internacional de la Setmana del Cava debat aquest tema, a Sant Sadurní d'Anoia, sempre fomentant-ne el consum responsable. La trobada científica aplega un centenar de persones, entre elles estudiants de grau i màster d'Enologia de la URV, i està coorganitzat per la Universitat

La Confraria del Cava juntament amb la URV han organitzat pel dimecres, 14 d’octubre la segona edició del Simposi-congrés Internacional de la Setmana del Cava, que es fa al celler de la Fassina de Can Guineu de Sant Sadurní d’Anoia. La iniciativa s’emmarca dins els actes de la XXXIV Setmana del Cava.

La majoria de ponències giraran al voltant del vincle entre el públic format pels joves i el producte cava, amb l’objectiu de trobar maneres d’acostar-lo als nous consumidors d’una manera fresca, original i divertida, sense deixar de banda el foment del consum responsable.

Presentació de l'estudi “Anàlisi del consum de cava entre joves universitaris”, a càrrec de Martí Torrallardona, enòleg graduat de la URV.
Presentació de l’estudi “Anàlisi del consum de cava entre joves universitaris”, a càrrec de Martí Torrallardona, enòleg graduat de la URV.

Una de les conferències destacades de la jornada és la que ha obert el simposi, i que presenta l’estudi: “Anàlisi del consum de cava entre joves universitaris”. Ha anat a càrrec de Martí Torrallardona, enòleg graduat de la URV, tutoritzat per Joan Miquel Canals, professor i degà de la Facultat d’Enologia de la URV. S’ha fet un estudi de camp entre estudiants de la URV i de la UB, en el qual es retrata l’hàbit de consum per sexes, l’edat de la primera copa de cava, el seu grau de coneixement de les marques o la seva actitud davant els preus. El treball proposa diferents activitats per fer atractiu el cava a aquest segment de públic. Va ser el treball fi de grau de l’estudiant, que va rebre a una beca concedida per la Confraria del Cava, mitjançant un conveni amb la URV.

Els altres ponents de la jornada són: Sílvia Grimaldo, del Consell Regulador del Cava; Jesús Contreras, catedràtic d’Antropologia Socialde la UB; Christian Galí, Development Business Manager de Manter; Josep Mata, director general de Vintacap; Jacques Olivier- Pesme, codirector de Kedge Business School de Bordeus; Salva López, escriptor i professor de Màrqueting d’ESADE; i el moderador del Simposi, el periodista Ramon Francàs. També destaca la taula rodona prevista per a a les 13, 35 h. i on es debatran totes les qüestions que vagin sorgint durant el congrés. Hi participen representants de diferents institucions del sector cavista, mitjans de comunicació i entitats.

L'enòleg Martí Torrallardona, amb Joan Miquel-Canals, degà de la Facultat d’Enologia de la URV i del president de la Confraria del Cava, Antoni de la Rosa i Torelló.
L’enòleg Martí Torrallardona, amb Joan Miquel-Canals, degà de la Facultat d’Enologia de la URV i del president de la Confraria del Cava, Antoni de la Rosa i Torelló.

El congrés ha començat a les 9 h. amb la intervenció del president de la Confraria del Cava, Antoni de la Rosa i Torelló, i la de l’alcaldessa de Sant Sadurní d’Anoia, Maria Rosell. La cloenda anirà a càrrec de Pere Tarrés, secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.

Compta amb el patrocini del Consell Regulador del Cava, ”la Caixa”, Manter, Vintacap i la Diputació de Barcelona.

Més informació:

II Simposi Internacional de la Setmana del Cava