13/07/2018

Un taller sobre impressió 3D tanca el cicle La ciència de la xocolata a Tarragona

Aquesta iniciativa, organitzada per la URV i l'ICIQ, ha constat de nou tallers impartits per investigadores de les dues institucions per apropar la xocolata des de diferents disciplines de la ciència

La Biblioteca Pública de Tarragona va acollir ahir el darrer taller del cicle La ciència de la xocolata, sobre la impressió 3D aplicada a la xocolata, que va impartir la investigadora de l’ICIQ, Gisela Colet. La ciència de la xocolata és una iniciativa de divulgació científica organitzada per la Unitat de Comunicació de la Ciència de la Universitat Rovira i Virgili i l’Institut Català d’Investigació Química que té per objectiu compartir coneixement científic amb els nens i nenes que assisteixen als tallers per fomentar el seu interès per la ciència i per la recerca com a professió. S’ha volgut incidir especialment en encoratjar vocacions científiques entre les nenes donant visibilitat a investigadores que actualment fan recerca puntera a la URV i a l’ICIQ. Tant la recerca que porten a terme com la seva experiència vital són importants per a convertir-se en referents dels nens i nenes que participen en aquest projecte.

Durant aquests nous mesos han passat per la biblioteca prop de 200 nens i nenes que han conegut i experimentat al voltant de diferents disciplines científiques amb la xocolata com a element transversal.

Aquesta iniciativa s’ha fet també en col·laboració amb el Campus Extens de la URV i està cofinançada per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.