09/06/2016

Un treball sobre una Planta de Producció de Palduul s’endú el premi 1r 4rt DOW-ETSEQ

L'equip liderat per Judit Graells i format per Kevin Martínez, Alejandra Méndez, Melisa Loreana, Roger Porro i Adrián Torres va guanyar aquest guardó, al que aspiren estudiants de primer curs dels graus d'Enginyeria Química i Enginyeria Agroalimentària. El lliurament del premi va tenir lloc l'1 de juny a l'ETSEQ

“Planta de producció de Palduul” és el nom del treball guanyador del premi 1r 4rt. L’equip que ha treballat aquesta idea el formen Kevin Martínez, Alejandra Méndez, Melisa Loreana, Roger Porro i Adrián Torres, i ha estat liderat per Judit Graells. El tema del projecte d’enguany era “Food and water scarcity” (Escasetat d’aliments i d’aigua).

El projecte guanyador s’ha dissenyat sobre la base d’una planta de producció de “Palduul”, un concepte que els estudiants han definit com una bossa gran que conté una ampolla d’un litre capaç de purificar l’aigua amb l’ajut de la radiació solar, juntament amb set bosses de menjar en pols (mango, alvocat, figues índies i civada). Cada bossa inclou una tauleta de purificació d’aigua unida en una altra bossa. Totes elles, a més de les ampolles, estaran fabricades de PET (tereftalat de polietilè).

En aquesta edició, el jurat va avaluar els pòsters i la presentació oral dels 15 projectes candidats, tots ells defensats en anglès. Estava conformat per Sergi Rocamora, en representació de Dow Chemical; Francesc Medina, responsable del grau d’Enginyeria Química; Ricard Garcia, en representació del professorat de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ); Raquel Montcusí i Albert Carbonell, que representaven els estudiants i Isabel Gavaldà, en representació del PAS.

A cadascun dels components de l’equip guanyador se’ls va donar un llibre d’Enginyeria Química i un diploma acreditatiu.

Projecte integrador

Al premi 1r 4rt, que l’ETSEQ i DOW atorguen des de l’any 2001, aspiren tots els estudiants que fan el projecte de primer curs dels graus d’Enginyeria Química i Enginyeria Agroalimentària en un context semblant al que existeix fora del món acadèmic, on s’han d’aplicar els diferents coneixements que es proporcionen a les assignatures del curs. Tot el professorat participa de forma coordinada i els estudiants realitzen una feina intensa i diversificada que comprèn més de 40 hores de laboratori.

La metodologia docent del projecte integrador 1r 4art que aplica l’ETSEQ ha estat premiada i reconeguda internacionalment.