16/11/2017

Una edició especial del llibre Retrats de vi amb la revista Fet a Tarragona

El darrer número de la revista, que tracta en profunditat sobre els productes del territori, es pot adquirir amb el llibre sobre els sis enòlegs formats a la URV

La revista Fet a Tarragona amb el llibre Retrats del vi.

El llibre Retrats de vi, editat per Publicacions URV, pot adquirir-se des d’ahir amb el darrer número de la revista Fet a Tarragona. La publicació periodística dedica el dossier central als productors, cuiners i experts en els productes alimentaris que es fan al territori i obsequia els lectors amb el llibre que glossa la història personal, els coneixements i l’experiència de diversos enòlegs formats a la URV.

El darrer número de la revista Fet a Tarragona es va presentar ahir a l’Espai Santa Teca de Tarragona i es complementa amb l’edició especial de Retrats de vi, un compendi dels llibres ja publicats sobre sis enòlegs formats a la Facultat d’Enologia: Toni-Sánchez-Ortiz, Anna Espelt, Francesc Ferré, Sergi Colet, Miquel Palau i Roser Amorós. Amb imatges del fotògraf Maoz Eliakim, i a través d’entrevistes personals i visites a les vinyes i als cellers, la periodista Ruth Troyano fa un recorregut per l’experiència dels enòlegs. L’edició de la col·lecció Retrats de vi està disponible en català, castellà i anglès i, a més d’aquest mes amb el Fet a Tarragona, també es pot comprar a Libelista.

Citòmetre microfluídic, un xip per detectar el càncer

El número 26 de la revista Fet a Tarragona també conté l’article mensual de divulgació científica feta per investigadors de la Universitat. En aquest cas, Jaume Massons i Eric Pedrol parlen del citòmetre microfluídic, un petit xip que ajuda a detectar el càncer comptant les cèl·lules tumorals en sang. Aquests dispositius de prevenció que es desenvolupen a la URV són més econòmics, més petits i més fàcils d’utilitzar que els existents fins ara. Massons i Pedrol són investigadors del grup de recerca de Física i Cristal·lografia de Materials i Nanomaterials (FiCMA-FiCNA) i treballen en el camp de la microfluídica.