26/03/2015

Una exposició mostra els projectes final de carrera d’Arquitectura de la URV

La sala d’exposicions del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya de la Demarcació de Tarragona acull, fins el dia 17 d’abril, “Els PFC d’una nova escola”, una mostra de la primera collita dels Projectes Finals de Carrera de l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Reus

A l’exposició es poden veure 27 dels PFC realitzats entre l’any 2012, any en què es van presentar els primers projectes de l’Escola, i l’any 2014. La participació ha estat oberta a tots els alumnes d’arquitectura que han volgut mostrar-los.

Fins l’actualitat s’han presentat un tota de 35 projectes finals de carrera a l’ETSA. De l’exposició destaca la qualitat en general de tots els projectes, de temàtiques molt diverses, que es poden veure en 5 pantalles de vídeo i en maquetes. Hi ha representades les branques d’edificació, de reconstrucció urbana i de paisatge. Els projectes demostren l’atreviment, la intel·ligència i la solvència professional d’una primera generació d’estudiants provinents de Catalunya, València, Ses Illes, l’Aragó, País Basc i Navarra.

L’ETSA és l’única escola espanyola -i tal vegada europea- on les assignatures de Projectes i Urbanisme s’integren en un únic taller per curs. L’arquitectura contemporània, la reconstrucció del paisatge -urbà i rural- i la protecció del patrimoni són els pilars on es recolza la visió que té l’Escola de l’entorn.

El setembre de 2005 es va engegar des de zero el projecte públic d’una nova escola tècnica superior d’arquitectura a Catalunya, la de la URV. La Universitat ha tingut la visió d’entendre que un territori com el tarragoní, tan dens i castigat per l’especulació salvatge, mereixia una escola capaç de defensar una ètica de paisatge i de formar futurs arquitectes en la consciència que cada intervenció arquitectònica té conseqüències permanents i sovint irreversibles per a l’entorn.

L’exposició “The Expanded Room”, l’any 2007 també al COAC a Tarragona, va ser el precedent de l’actual. El rector de la Universitat Rovira i Virgili Josep Anton Ferré i el degà del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, Lluís Comerón, van inaugurar el passat 19 de març l’exposició. Es pot visitar  fins al divendres, 17 abril, els dilluns, dimecres i divendres, de 8 h. a 15 h. i els dimarts i dijous, de 8 h. a 18 h.