26/06/2017

Una imatge de la celebració dels 25 anys de la URV guanya el I Concurs de Fotografia a les Xarxes Socials #somURV

Francisco Algaba i Joel Sánchez guanyen el III Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials

La imatge mereixedora del premi del I Concurs de Fotografia a les Xarxes Socials #somURV retrata l’estudiant de la URV Àngel Batlle, campió del món de bicitrial, durant la seva actuació en l’activitat “Descobreix el campus Sescelades” que es va fer el passat 21 d’abril del 2017 amb motiu de la celebració dels 25 anys de la Universitat.

La fotografia, realitzada pel professor de la URV Ildefonso Cuesta, dóna visibilitat a una de les activitats que s’han fet a la Universitat i als seus protagonistes, alhora que mostra la participació de la comunitat universitària en la vida quotidiana dels campus.

El concurs, al qual s’hi podia participar publicant una imatge a Twitter o a Instagram acompanyada de l’etiqueta #somURV, buscava la millor fotografia d’una situació ordinària a classe, a la biblioteca, al campus, en una activitat, en una aula, fent una visita, al bar, als passadissos, als laboratoris, etc. o dels espais de la Universitat o relacionades amb alguna activitat de la URV que es fes fora de les instal·lacions.

Fotografies de la recerca de la URV

El III Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, que pretenia mostrar la recerca i les activitats de divulgació científica de la Universitat, ha tingut dos guanyadors. Els participants havien de publicar a Twitter o Instagram imatges, amb l’etiqueta #FotoRecercaURV2017, que fessin referència a qualsevol disciplina científica i tècnica, tant relacionada amb les activitats d’investigació i innovació com amb la divulgació científica i les aplicacions tecnològiques.

La imatge realitzada pel doctorand Francisco Algaba ha estat mereixedora del premi de la modalitat micro, de fotografies d’objectes que tenen una dimensió real menor o igual a un mil·límetre o quan la imatge hagi estat obtinguda mitjançant un instrument de micrografia (òptica o electrònica) o tècniques de difracció. La imatge de Francisco Algaba mostra pre-adipòcits de ratolí en expansió sota el microscopi, el que l’autor ha comparat irònicament –en el missatge de les xarxes- per la similitud de la forma amb els shuriken, una arma tradicional del Japó.

L’altre guanyador del concurs ha estat Joel Sánchez, autor de la millor fotografia –segons el jurat- de la modalitat general, que fa referència a qualsevol fotografia relacionada amb la ciència i la tecnologia que es fa a la URV, o la seva divulgació, quan la dimensió real de l’objecte fotografiat sigui major a 1 mm.

La fotografia de Joel Sánchez demostra com de lleuger és el grafè ensenyant com els estams d’una flor poden suportar aerogels formats de grafè. L’autor vaticina –en el missatge de les xarxes- que el grafè serà el material del futur.