01/06/2016

Una imatge sobre nutrició al Perú guanya el II Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials

La imatge d’uns nens peruans menjant hidrats de carboni ha estat la guanyadora del II Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, al qual s’hi podia participar a través d’Instagram. L’autora és Sabina López Toledo, estudiant de doctorat en Biomedicina al grup de recerca NUTRISAM - Nutrició i Salut Mental de la URV. La fotografia la va fer durant el treball de camp de la tesi doctoral on avalua l’estat nutricional i cognitiu de la població escolar andina (Perú)

A la segona edició del Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials s’han presentat un total de 40 fotografies -de 21 autors- que fan referència a disciplines científiques i tècniques relacionades amb les activitats d’investigació, innovació o divulgació de la URV, ja siguin fetes dins dels espais de la Universitat o allà on es dugui a terme l’activitat, encara que es realitzi fora de les instal·lacions.

Per participar en el concurs, els autors han hagut de publicar la fotografia a Instagram acompanyada d’un comentari escrit del fet científic que il·lustra i de l’etiqueta #FotoRecercaURV2016. La guanyadora del premi de 300 euros ha estat Sabina López Toledo, que fa el segon any del doctorat en Biomedicina al grup de recerca NUTRISAM – Nutrició i Salut Mental de la URV. La seva tesi avalua l’estat nutricional i cognitiu de la població escolar andina (Perú).

La seva recerca fa una descripció transversal realitzada en dos districtes de la província de Cuzco, Perú: el districte de Ccorca, ubicat en una zona rural d’extrema pobresa que compta amb un programa d’intervenció nutricional estatal i el districte de Cuzco, ubicat en una zona urbana en vies de desenvolupament que travessa per un estat de transició socioeconòmica i nutricional i que no compta amb cap programa d’intervenció nutricional.

L’objectiu d’aquest concurs és donar visibilitat a la recerca que es fa des de la URV i als seus protagonistes, així com fomentar la participació de les comunitats virtuals de la URV a les xarxes socials.

Concurs “URV 25è aniversari”

Per la seva part, el concurs de fotografia “URV 25è aniversari” ha estat declarat desert. El jurat ha pres aquesta decisió després de valorar les 26 propostes d’imatges, muntatges o dissenys que han presentat 9 autors diferents. Les bases del concurs indicaven que tindrien especial rellevància aquelles fotografies que fessin referència al 25è aniversari de la institució, que se celebra durant el curs 2016-2017, o a la seva trajectòria. L’objectiu era trobar una imatge que avalés la feina feta en aquest temps i que mostrés la URV com una universitat del sud de Catalunya amb visió internacional.