11/04/2019

Una jornada mostra els nous perfils professionals dels graduats en Pedagogia

Pedagogs de diferents àmbits expliquen la seva experiència als estudiants i els recomanen tenir les competències necessàries per adaptar-se als canvis

Un moment de la jornada "Diàlegs pedagògics".

La Facultat d’Educació i Psicologia amb el suport del Col·legi de Pedagogs de Catalunya ha organitzat aquest matí la primera edició dels “Diàlegs pedagògics”, una jornada adreçada als estudiants del grau de Pedagogia en què professionals de diferents perfils els han mostrat quines sortides laborals tenen en els àmbits social, empresarial i educatiu. La jornada ha comptat amb 120 estudiants inscrits i amb sis ponents que treballen en l’àmbit de la cultura i els museus, la gestió de programes de voluntariat, la investigació, la formació formal i el disseny de titulacions universitàries a la URV.

La jornada s’ha estructurat en dues taules de diàleg integrades per diferents perfils. D’una banda, el primer diàleg pedagògic ha abordat el context social i empresarial, amb tres ponents: Concepció Jiménez, que treballa en l’àmbit de la formació ocupacional i és docent de la URV; Laura de la Morena, que treballa al tercer sector, i Albert Morelló, que és educador en el lleure i dissenya activitats pedagògiques a museus. Han ressaltat que el perfil professional del pedagog es construeix a mesura que s’adquireix experiència i, en qualsevol cas, la finalitat sempre és millorar la qualitat de vida de la societat, ja sigui de manera directa o indirecta. És per això que consideren que són necessaris els coneixements adquirits a la Universitats, però les experiències són el que fan ser competent a un professional.

D’esquerra a dreta, Anna Sánchez-Caballé, doctorand de la URV, Concepció Jiménez, Laura de la Morena i Albert Morelló.

Precisament sobre les competències han tractat els ponents de la segona taula de diàleg, “Context educatiu i formal”, amb Àlvar Fortuny, tècnic de planificació de noves titulacions de la URV; Cristina Grandio, pedagoga de l’EAIA, i Teresa Gámez, d’un gabinet psicopedagògic i docent de la universitat. En aquesta ocasió els ponents han remarcat la importància de la formació permanent, saber-se adaptar als canvis i tenir resiliència. Aquestes són competències necessàries per al mercat laboral.

La jornada ha servit tant per donar a conèixer als estudiants les vivències i motivacions dels professionals com per reflexionar sobre el futur de la pedagogia.