22/11/2017

Una tesi sobre l’anàlisi jurídic dels aprofitaments forestals guanya el Premi Josep Miquel Prats Canut

Beatriz Felipe, de la URV, s'enduu el premi en la modalitat de tesis ja publicades

118/5000 Tradueix de: castellà Jose Miguel García Asensio, a la izquierda, presentando el libro "Análisis jurídico de los aprovechamientos forestales".

José Miguel García Asensio és l’autor de la tesi doctoral titulada Análisis jurídico de los aprovechamientos forestales, que ha guanyat la segona edició del premi Premi Josep Miquel Prats Canut, en la modalitat de tesis que no han estat publicades per cap editorial. Així, el premi, que atorga la Facultat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili, el Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) i la Diputació de Barcelona, consisteix en la publicació de la tesi en format de llibre, que es va presentar el passat 16 de novembre en un acte al campus Catalunya.

En la modalitat de tesis ja publicades, la vencedora ha estat Beatriz Felipe Pérez per la tesi doctoral Las migraciones climáticas: retos y propuestas desde el Derecho internacional, dirigida per Susana Borràs i defensada a la Universitat Rovira i Virgili, que ha rebut una dotació econòmica de 1.000 euros. La tesi de José Miguel García Asensio ha estat dirigida per Fernando López i defensada a la Universitat de Saragossa. Es tracta de la primera monografia jurídica integral sobre els aprofitaments forestals, que examina tant el concepte com el règim jurídic i n’elabora una tipologia.

La convocatòria del Premi Josep Miquel Prats Canut, que duu el nom del qui va ser degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV entre 1995 i 2001 i que va morir l’any 2003, distingeix els autors amb les millors tesis doctorals que generen nou coneixement en la disciplina del Dret ambiental. A més a més, pretén estimular la carrera investigadora d’aquelles persones que fan recerca en Dret ambiental i incrementar la visibilitat d’aquests estudis en el panorama científic i acadèmic.

En l’acte de presentació del llibre de la tesi premiada van intervenir-hi Antoni Pigrau, degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i director del CEDAT, Xavier Forcadell, professor associat de Dret Administratiu i Coordinador General de la Diputació de Barcelona, i Fernando López, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat de Saragossa.