01/04/2019

Una vuitantena de persones omplen la Casa Canals per sentir parlar sobre la taula periòdica

La Facultat de Química de la URV va organitzar dissabte 30 de març aquest espectacle divulgatiu, el primer que fa en el marc de l'Any Internacional sobre la Taula Periòdica

Quines incògnites s’amaguen darrere de la taula periòdica? Quin és el millor sistema d’ordenació dels elements que s’hi inclouen? Les investigadores del Departament de Química Física i Inorgànica Anna M. Masdéu i Mar Reguero van representar el paper de la Dra. Black i de la Dra. White en l’espectacle “Els secrets de la taula periòdica”, que dissabte 30 de març va reunir més de 80 persones a la Casa Canals de Tarragona.

Es tracta de la primera activitat divulgativa que la Facultat de Química organitza en el marc de l’Any Internacional de la Taula Periòdica, i en la que van explicar d’una forma amena i divertida com es va arribar a la taula que està vigent a l’actualitat, creada fa 150 anys el químic rus Dmitri Mendeléiev.

Al voltant d’aquesta commemoració s’organitzen diverses activitats arreu del món. La taula periòdica dels elements químics està considerat com un dels èxits científics principals que captura, no tan sols l’essència de la química, sinó també de la física i de la biologia.