02/10/2017

Universitats europees estableixen les bases per a la millora de la formació doctoral

Els responsables de les seves escoles de doctorat intercanvien bones pràctiques en una trobada a la URV

Un moment del workshop "Good Practices in Doctoral Education ‐ Collaborative Approaches within SGroup Network".

Prop d’una trentena de responsables d’escoles de doctorat de les universitats i centres de recerca que integren la xarxa europea SGroup s’han trobat a la URV per posar en comú experiències d’èxit en la formació dels doctorands. Durant la sessió de treball que s’ha fet aquest dijous al campus Catalunya s’hi han establert les bases per elaborar un pla d’acció per al 2018 centrat en la millora de la productivitat de la recerca, les oportunitats de finançament i les aliances estratègiques en la formació de doctorat.

La primera acció del pla és impulsar cursos de formació per a directors de tesi amb una metodologia en comú per aprofundir en el treball de cooperació entre directors i doctorands. Es tracta d’una experiència que ja s’aplica a la URV i que ha permès formar 125 directors de tesi, així com també es duu a terme a Suècia. La idea és exportar-la a d’altres països de la xarxa SGroup.

Les universitats i centres de recerca membres de la xarxa van decidir focalitzar-se en el doctorat perquè l’assoliment de resultats en aquesta etapa formativa és molt heterogènia a Europa. Per això volen treballar de manera col·laborativa i coordinada en aspectes que en permetin la millora. Així en la trobada, “Good Practices in Doctoral Education ‐ Collaborative Approaches within SGroup Network”, s’ha creat un grup de treball que impulsarà aquesta acció i més endavant treballarà en la millora de la qualitat de l’ocupabilitat dels doctors.

La URV, que ha organitzat la trobada, és membre fundacional de SGroup European Universities’ Network.